محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۱ مهر

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، مساله احراز هویت، همواره یکی از مهم‌ترین چالش‌های نظام اداری کشور بوده است و پروژه صدور کارت‌های ملی هوشمند که قرار بود مشکلات عدیده این حوزه را حل کند، نتوانسته آن‌طور که باید گشایشی در گره مشکلات موضوع احراز هویت افراد ایجاد کند؛ از همین رو شاهد نبود اعتبار و اعتماد در فضای جامعه و در ارتباط نهادهای مختلف اداری، حکومتی و حتی مراودات مالی افراد با یکدیگر هستیم. نتیجه اینکه برای یک اقدام قانونی (مثلا افتتاح حساب یا گرفتن وام و …) احراز هویت با کارت‌ملی هوشمند هم کافی نیست. همچنین در مدل‌های موجود احراز هویت، به بحث احراز هویت مکانی نیز توجهی نشده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۹ مهر

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خط ۳۳۱ هزار تلفن شخصی را به دلیل مزاحمت پیامکی قطع کرد.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از قطع تعداد بیش از ۳۳۱ هزار خط شخصی سیم کارت تلفن همراه به دلیل مزاحمت پیامکی خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۹ مهر

به گزارش خانه ملت، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۰۰ هزار ارتباط زنده بر بستر «شاد» انجام می‌شود، درباره سرعت پایین این نرم‌افزار گفت: ممکن است حجم انبوه ارتباطات، ایراداتی را در حوزه عملیات به وجود آورد در این ارتباط با مجموعه‌های مرتبط برای حل مسائل و مشکلات در حال رایزنی هستیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۸ مهر

به گزارش پیوست، اسامی بیش از ۳۰ شرکت پرداخت‌یاری از روی سایت شاپرک به دلیل پیاده نکردن کامل مدل پرداخت‌یاری و انتقال پذیرندگانشان به این مدل حذف شد.
تعداد شرکت‌های پرداخت‌یاری که تفاهم‌نامه پرداخت‌یاری را با شاپرک امضا کرده بودند و اسامی آنها روی سایت قرار گرفته بود به بیش از ۱۲۰ شرکت می‌رسید؛ اما هم‌اکنون این تعداد به ۸۸ شرکت تقلیل یافته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۸ مهر

آمار منتشره درباره‌ وضعیت توسعه تلفن همراه حاکی از آن است که ضریب نفوذ تلفن همراه در اپراتورهای مختلف در سه ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با سال گذشته افزایش است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۸ مهر

بیشترین درآمد شرکت آسان پرداخت پرشین در شش ماهه نخست سال ۹۹ از محل فروش پین و اعتبار در شش ماهه نخست سال ۹۹ با رقم ۲۹۷۴ هزار میلیارد تومان و ۵۳۹ میلیون تومانی بوده است.

ادامه مطلب