اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ شهريور

به گزارش دیجیاتو، بر اساس اخباری که اخیرا در مورد وضعیت گوشی پرچمدار هواوی یعنی میت 30 منتشر شده، به دلیل تحریم‌های کاخ سفید علیه هواوی این گوشی پرچمدار به همراه اپ‌ها و سرویس‌های گوگل پلی عرضه نخواهد شد که شامل Gmail هم می‌شود. حالا با توجه به پستی که در وبسایت ProtonMail منتشر شده احتمالا پروتون میل (ProtonMail) سرویس جایگزینی برای جیمیل باشد.
در این پست آمده که هواوی در حال انجام مذاکراتی با این شرکت است تا سرویس ایمیل رمزگذاری شده آن را در گوشی‌های آینده خود مورد استفاده قرار دهد. این سرویس احتمالا به صورت پیشفرض در اسمارت‌فون‌های هواوی نصب خواهد شد و یا در فروشگاه اپ اختصاصی آن یعنی App Gallery برای دانلود کاربران قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ شهريور

به نوشته‌ی زومیت، بررسی‌ها روی اپل‌کارت نشان می‌دهد کارت اعتباری تازه معرفی‌شده‌ی اپل از ۹۰ درصد تیتانیوم و ۱۰ درصد آلومینیوم ساخته شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ شهريور

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این‌که بسیاری از تجهیزاتی که درخواست برای وارداتشان وجود دارد در داخل با کیفیت مناسب تولید می‌شوند، گفت: ما در راستای تولید داخل که سیاست کشور است، حرکت می‌کنیم، اما در عین حال می‌خواهیم به شرایطی برسیم که مقررات دست‌وپاگیر برای ورود تجهیزات نداشته باشیم.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ شهريور

کارشناسان فعال در حوزه فناوری بر این باورند که تحریم علیه شرکت چینی هواوی توسعه زیرساخت‌های لازم برای شبکه نسل پنجم اینترنت 5G در استرالیا را نیز به تعویق خواهد انداخت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ شهريور

به گزارش آی‌تی‌من، دادستان کل کشور و بانک مرکزی در بخشنامه‌های جداگانه‌ای تاکید کردند در صورتی که بانک‌ها نسبت به پویاسازی رمز دوم بانکی اقدام نکنند، در صورت وقوع جرم ملزم به جبران خسارت مشتریان هستند.
بانک مرکزی همه بانک‌ها و موسسات اعتباری را ملزم کرده است که نسبت به پویاسازی رمز دوم بانکی اقدام کرده و رمزهای ایستا را از سیستم خود حذف کنند. اکنون با گذشت ضرب‌الاجل بانک مرکزی، همچنان رمزهای بانکی ایستا فعال هستند و در نتیجه دادستانی و بانک مرکزی در بخشنامه‌های جداگانه‌ای تاکید کردند که در صورت وقوع جرم، مسووبیت با بانک‌هاست.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ شهريور

به گزارش تسنیم، سایت همتا متعلق به ستاد مبارزه با قاچاق کالا در واکنش به موضوع سوء استفاده از اطلاعات هویتی حجاج در رجیستری تلفن همراه اعلام کرد، خرید و فروش اطلاعات مسافران، سوء استفاده از واردات مسافری است.
بعد از اظهارات اخیر «آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص موضوع سوء استفاده عده‌ای سودجو از اطلاعات هویتی حجاج برای ثبت گوشی‌های قاچاق، سایت همتا این موضوع واکنش نشان داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ شهريور

وزیر ارتباطات با بیان اینکه نذرهای محرم به نت هم رسید، بر لزوم سازماندهی نذرهای مردمی برای بهره‌مندی محرومان از طریق ایده‌های استارت‌آپی تاکید کرد.

ادامه مطلب