ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۵ شهريور

به نوشته‌ی روزنامه ایران، «خوشبختانه سیاست‌های خوبی در وزارت صنعت و معدن در جهت حمایت از تولیدات برندهای داخلی و برندسازی شکل گرفته، به‌طوری که وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است تا تعرفه واردات تلفن همراه را افزایش دهد. اگر بتوانیم تعرفه واردات تلفن همراه را از ۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش دهیم قطعاً تولید داخلی توجیه اقتصادی داشته و از سوی وزارتخانه نیز این مسأله پیگیری خواهد شد.» این مطلب را پیمان الماسی معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در رونمایی از دو مدل تلفن همراه ساخت یک شرکت در این استان بیان کرد. در پی رسانه‌ای شدن این خبر که وزارت صمت به‌دنبال افزایش تعرفه واردات تلفن همراه است سراغ فعالان این حوزه رفتیم و پرسیدیم که آیا از افزایش تعرفه مطلع هستند؟ افزایش تعرفه واردات تلفن همراه راه درستی برای حمایت از تولید داخل است؟ و مهمتر اینکه افزایش تعرفه تلفن همراه چه تبعات منفی بر بازار تلفن همراه خواهد داشت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۵ شهريور

به گزارش ایرنا، مرکز توسعه تجارت‌ الکترونیکی، سامانه پایشگری را طراحی کرده است تا بر کسب و کارهای اینترنتی نظارتی هوشمندانه داشته باشد. این سامانه با سناریوهای تخلف، کار خود را جهت شناسایی سایت‌های متخلف آغاز کرده و در ادامه، سناریوهای دیگری به آن اضافه خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۵ شهريور

به گزارش فارس، معاون وزیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: سازمان بورس بر این عقیده است که نمی‌تواند نوسانات رمزارزها را کنترل کرد و در جلسات مختلف هم مخالفت خود را با این موضوع ابراز کرده است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۵ شهريور

به گزارش دنیای‌اقتصاد، تلگرام در جدیدترین نسخه خود ویژگی‌های جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده که از جمله آنها امکان ارسال پیام به‌صورت زمان‌بندی‌شده است.
کاربران این اپلیکیشن می‌توانند از طریق این امکان یک پیام زمان‌بندی‌شده (مثلا برای فردا ساعت ۱۰ صبح) برای ارسال به شخص دیگری تنظیم کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۵ شهريور

به گزارش دنیای‌اقتصاد، کافه بازار به کاربران خود هشدار داده در‌صورتی‌که برنامه CamScanner را روی گوشی خود نصب کرده‌اند، آن را از روی گوشی‌های خود پاک کنند. این برنامه که بیش از ۱۰۰ میلیون نصب در جهان داشته، در به‌روزرسانی تازه خود، حاوی ماژول بدافزاری بوده است که به گفته کارشناسان، به‌صورت پنهانی می‌توانسته روی گوشی کاربران، اطلاعاتی را دانلود و اجرا کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۵ شهريور

به گزارش دنیای‌اقتصاد، دفتر فروش مربوط به اپراتورها به علت تخلف در ارائه سیم‌کارت رایگان برای حجاج به‌منظور سوءاستفاده از آن برای رجیستری گوشی قاچاق تعلیق شدند.
در این راستا حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در اینستاگرام خود نوشت: ۲۰۰ دفتر فروش مربوط به اپراتورها به علت تخلف در ارائه سیم‌کارت رایگان برای حجاج به‌منظور سوءاستفاده از آن برای رجیستری گوشی قاچاق تعلیق شدند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۵ شهريور

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکین توانیر گفت: از میان ۳۶ میلیون مشترک برق کشور تاکنون اطلاعات حدود ۳۲ میلیون مشترک برای حذف قبوض کاغذی جمع‌آوری شده است.
هادی مدقق، با اشاره به این‌که تاکنون اطلاعات حدود ۹۰ درصد مشترکان برق کشور به منظور حذف قبوض کاغذی در سامانه ثبت شده است، ادامه داد: براساس ارزیابی صورت گرفته این رقم تا پایان شهریورماه به ۹۸ درصد خواهد رسید.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۵ شهريور

به گزارش مرکز ماهر، سیسکو به‌روزرسانی‌ امنیتی جهت رفع 17 ‫آسیب‌پذیری‌ با شدت «بالا» و «بحرانی» در چندین محصول خود منتشر ساخته است. یک مهاجم راه‌دور می‌تواند با سوءاستفاده از برخی از این آسیب‌پذیری‌ها، کنترل کامل سیستم را در دست گیرد. این آسیب‌پذیری‌ها برخی از محصولات سیستم محاسباتی یکپارچه‌ی (UCS) این شرکت، از جمله کنترل‌کننده‌ی مدیریت یکپارچه (IMC)، UCS Director و UCS Director Express برای داده‌های بزرگ را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند.

ادامه مطلب