ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ شهريور

پنل «آینده فین‌تک در ایران» با بررسی این موضوع که آیا می‌توان به آینده فین‌تک خوشبین بود در نخستین کنفرانس فین‌تک ایران برگزار شد. در این پنل که با مدیریت محرک محمودی، هم‌بنیانگذار ماهنامه پیوست برگزار شد، میثم رجبی، مدیرعامل شرکت رادین اعلام کرد سخت‌گیری‌ها و قانون‌گذاری‌هایی که در این عرصه برای کسب‌و‌کارهای نوپا صورت می‌گیرد از روی بی‌دانشی است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ شهريور

به گزارش پیوست، تایید خبر انتخاب «علی سمساریلر» به عنوان مدیرعامل جدید شرکت سرآوا از دور جدید تغییرات مدیریتی در شناخته‌ترین سرمایه‌گذار حوزه استارتاپی کشور پرده برداشت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ شهريور

رئیس سازمان فضایی ایران در خصوص تحریم این سازمان توسط آمریکا گفت: مگر تا الان تحت تاثیر همه جانبه تحریم‌ها نبوده‌ایم؟ فعالیت‌های فضایی کاملا صلح آمیز است و تحریم‌ها هیچ تاثیری بر روند توسعه و پیشرفت این برنامه‌ها نخواهد داشت.
روز گذشته سه سازمان وابسته به صنعت فضایی ایران از سوی خزانه‌داری آمریکا تحریم شدند. انتشار این خبر واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ شهريور

اگرچه وزارت‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توسعه‌ی «دولت الکترونیک» و خدمات خود گام‌هایی را برداشته است، اما همچنان نقصان‌ و محدودیت‌هایی برای رشد و توسعه‌ی «دولت الکترونیک» دارد و الکترونیکی نبودن مجوزهایی که توسط این وزارت‌خانه صادر می‌شوند، یکی از این موارد است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ شهريور

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از حمایت بلاعوض از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات عراق (کربلا) خبر داد.
به نقل از اتحادیه صنعت مخابرات ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی ۷۰ درصد از هزینه‌های اجاره و ساخت غرفه در نمایشگاه ICT کربلا را تا سقف ۲۵ میلیون تومان به ازای هر شرکت دانش‌بنیان به صورت بلاعوض پرداخت می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ شهريور

مدیر مرکز روابط بین‌المللی سازمان فضایی ایران از جمع‌آوری مستندات حقوقی در رابطه با تحریم حوزه‌ی فضایی ایران برای شکایت به دیوان دادگستری لاهه، با همکاری مرکز حقوقی ریاست جمهوری خبر داد.
به تازگی وزارت خزانه داری آمریکا نام سازمان فضایی ایران، پژوهشگاه هوافضا و پژوهشگاه فضایی ایران را نیز به فهرست تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران افزود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۲ شهريور

به گزارش مهر، امیر ناظمی در توئیتر نوشت: کارنامه ما در رشد تبادل اطلاعات میان دستگاه های دولتی در یک سال گذشته به طور متوسط ۴۰۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ادامه مطلب