گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۲ شهريور

به گزارش مهر، قرار است بیش از ۲۵ دادستان کل در ایالت‌های مختلف آمریکا تحقیقاتی را در مورد انحصارطلبی تجاری گوگل آغاز کنند.
به نقل از انگجت، تا به امروز جزئیات چندانی در مورد این تحقیقات منتشر نشده، اما انگیزه این کار نگرانی از قدرت گرفتن بیش از حد گوگل و سو استفاده از آن برای تحت فشار قراردادن رقبای تجاری عنوان شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۲ شهريور

به گزارش مرکز ماهر، اولین مرحله از مسابقات کشف باگ و آسیب‌پذیری مرکز ماهر در سامانه کلاه سفید با شرکت دو وبسایت متعلق به سازمان فناوری اطلاعات آغاز شد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۲ شهريور

به گزارش زومیت، محققان دانشگاه MIT تراشه‌ای ساخته‌اند که در آن به‌جای سیلیکون از نانو لوله‌های کربنی استفاده شده‌ است. به نظر می‌رسد تحول بزرگی در صنعت نیمه‌هادی در راه است.
مهندسان یکی از دانشکده‌های MIT و شرکت آنالوگ دیوایس (Analog Devices) یکی از پیچیده‌ترین تراشه‌های دنیای تکنولوژی امروز را ساخته‌اند که در آن ترانزیستورها به‌جای سیلیکون از نانولوله‌های کربنی استفاده شده‌ کرده‌اند. این تراشه با استفاده از تکنولوژی جدیدی ساخته شده‌ است که احتمالاً در آینده‌ی نزدیک به‌صورت تجاری هم به کار می‌رود. این محققان ساختار معماری مجموعه دستورالعمل RISC-V را برای استفاده در تراشه انتخاب کرده‌اند و به نظر می‌رسد دلیل این است که RISC-V متن باز است و در نتیجه مشکلات مربوط به دریافت لایسنس و هزینه‌های مربوطه را ندارد.

ادامه مطلب