سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۴ شهريور

به گزارش زومیت، مسئولان اینتل در یک گفت‌وگوی خبری از عرضه‌ی پردازنده‌ی ۵ گیگاهرتزی Core i9-9900KS از مهر امسال خبر دادند.
پردازنده‌ی Core i9-9900KS اینتل که به‌گفته‌ی این شرکت از سرعت کلاک ۵.۰ گیگاهرتزی در تمامی هسته‌ها بهره‌ می‌برد، مهرماه امسال عرضه می‌شود. جان کارویل و ریان شراوت، از مسئولان ارشد اینتل، طی جلسه‌ای با اصحاب رسانه این خبر را اعلام کردند و ضمن اشاره به تراشه‌ها‌ی Cascade Lake X و ورود نسل دهم تراشه‌های اینتل به بازار، جایگاه آن را در دستگاه‌های قابل‌حمل مورد بررسی قرار دادند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۴ شهريور

رئیس انجمن واردکنندگان گوشی تلفن همراه نسبت به قطع مکرر اتصال بین سامانه گمرک و سامانه جامع تجارت انتقاد کرد و گفت: به دلیل مشکلات فنی در این سامانه‌ها، کدهای رجیستری فعال نمی‌شوند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ شهريور

دکتر مهدی فسنقری به سمت معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی منصوب گردید.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، طی حکمی از سوی دکتر وحید یزدانیان، دکتر مهدس فسنقری به سمت معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی منصوب گردید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ شهريور

به گزارش پیوست، سخنگوی دولت علت انفجار در سکوی پرتاب ماهواره سمنان را یک خطای فنی عنوان کرد. علی ربیعی گفته است که در زمان انفجار، ماهواره‌ای در محل پرتاب قرار نداشته است. آنطور که ایرنا گزارش داده است ربیعی در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر انفجار در سکوی پرتاب ماهواره که رسانه‌های خارجی آن را به پرتاب ناموفق ماهواره ناهید ارتباط داده‌اند گفته است: «آنچه که در دولت مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد این بود که انفجار در سکو بوده و هنوز ماهواره‌ای به سکو منتقل نشده بود بلکه ماهواره در محل تست بوده و نه عملیات پرتاب.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ شهريور

شورای سیاستگذاری گواهی ریشه اعلام کرد از این پس نامه‌های این شورا به ذی‌نفعان ممهور به امضای الکترونیکی می‌شود.
به گزارش پیوست، به منظور اجرایی و کاربردپذیر شدن امضای الکترونیکی، شورای اجرایی فناوری اطلاعات در تلاش است با دریافت امضای الکترونیکی از سوی دو نفر از دولت‌مردان، رسمیت بیشتری به استفاده از امضای الکترونیکی در کشور بدهند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ شهريور

به گزارش پیوست، شرکت «پست‌وان» به عنوان اولین اپراتور خصوصی پست شبکه «فراپست» را برای ساماندهی فعالان پستی راه‌اندازی‌ کرد.

محمدحسن کرباسیان، مدیرعامل اولین اپراتور پست خصوصی ایران با اعلام این خبر به پیوست گفت: «از تاریخ ۲۱ شهریور ماه سال گذشته پروانه اپراتورهای خصوصی پست لازم الاجرا شد و شرکت پست‌وان به عنوان اولین اپراتور خصوصی پست فعالیت خود را آغاز کرد. ما علاوه بر اینکه امکان ارایه خدمات عمومی را داریم، نرخ و SLA سرویس‌های جدید خود را به رگولاتوری اعلام کردیم و هم‌اکنون این سرویس‌ها به تدریج تصویب و ابلاغ می‌شوند. درکنار ارائه سرویس‌های پستی تصمیم گرفتیم برای گسترش فعالیت شرکت پست‌وان و ساماندهی فعالان پستی شبکه‌ای متشکل از این فعالان را هم راه‌اندازی کنیم.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ شهريور

نخستین کنفرانس فین‌تک ایران با حضور جمعی از فعالان حوزه فین‌تک و مدیران دستگاه‌های دولتی برگزار شد. در بخش اول این رویداد وضعیت فعلی فین‌تک در ایران و راهکارهی افزایش سهم فین‌تک‌ها در تولید ناخالص داخلی کشور مورد بررسی قرار گرفت. رئیس هیات‌ مدیره شرکت مقیاس بزرگ توسن در این رویداد اعلام کرد گردش مالی شاپرک دوبرابر GDP کشور است.
به گزارش پیوست، عبدالحمید منصوری، رئیس هیات‌مدیره شرکت مقیاس بزرگ توسن به عنوان سخنران اول رویداد کنفرانس فین‌تک ایران که صبح امروز(۱۳ شهریور) برگزار شد درباره فین‌تک و افزایش شاخص GDP صحبت کرد. منصوری درباره تولید ناخالص داخلی کشور گفت: «۳۳۴ میلیون دلار رقم GDP کشور است. با این رقم در جهان در رتبه چهلم قرار گرفتیم و ارزش تولید ناخالص داخلی ما زیر یک است.» او با اشاره به جایگاه اقتصادی و گردش مالی شاپرک گفت: «گردش مالی شاپرک دوبرابر GDP کشور است، اما سوال این است که آیا به‌ همین میزان هم برای کشور ارزش خلق کرده است؟» منصوری معتقد است سهم فین‌تک در شاخص GDP وقتی بیشتر می‌شود که ساختار مناسب مالی در این شاخص طراحی شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۳ شهريور

دادستان کل کشور در بخش‌نامه‌ای دستور داد از این پس در پرونده‌های کلاه‌برداری رایانه‌ای در صورت احراز انجام تراکنش مجرمانه با رمز دوم ایستا، بانک‌ها موظف به پرداخت خسارت خواهند بود.
به گزارش پیوست، محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در بخشنامه‌ای خطاب به دادستان‎های عمومی و انقلاب سراسر کشور اعلام کرد «با توجه به ممنوعیت استفاده از رمز‌های دوم ایستا در تراکنش‌های غیر حضوری، مقتضی است در پرونده‌های کلاه‌برداری رایانه‌ای در صورت احراز انجام تراکنش مجرمانه با رمز دوم ایستا، دستور پرداخت خسارت بزه دیده صادر و از طریق سامانه کاشف به بانک متخلف ابلاغ شود.»

ادامه مطلب