ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ شهريور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اینکه در حال حاضر اصلی ترین دغدغه مردم اشتغال و گرانی است، فناوری اطلاعات را راهی برای افزایش اشتغال و کاهش گرانی دانست و گفت: دولتی که با مشکلات اقتصادی مواجه است می تواند با استفاده از پتانسیل فناوری اطلاعات از مشکلات رهایی یابد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ شهريور

کارشناسان امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که دستگاه‌های ردیاب ماهواره‌ای (GPS) ساخت چین دارای آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی متعدد بسیاری هستند که به هکرها اجازه ورود به اطلاعات مربوط به مکان جغرافیایی کاربران را می‌داده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ شهريور

به گزارش مهر، گوگل تایید کرد وزارت دادگستری آمریکا مشغول تحقیق درباره عملکردهای رقابتی این شرکت است.
به نقل از انگجت، شرکت گوگل تایید کرده یکی از شرکت های تحت تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا است. این شرکت فاش کرده مقامات وزارت دادگستری آمریکا خواهان اطلاعاتی درباره تحقیقات پیشین درباره عملکردهای رقابتی این شرکت هستند. از سوی دیگر SEC نیز چنین درخواستی را ارائه کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ شهريور

وزارت ارتباطات در پی تعهد خود برای اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات در سال تحصیلی جدید، یک نظرسنجی تحت عنوان وظایف این وزارتخانه در اجرای هوشمند سازی مدارس، منتشر کرده است.
تفاهم نامه همکاری وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش در راستای هوشمند سازی مدارس ۲۹ تیرماه امسال منعقد شد و به دنبال آن وزارت ارتباطات متعهد شده است که در یک برنامه زمانبندی شده مدارس کشور را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ شهريور

به گزارش دیجیاتو، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون وزیر ارتباطات خبر از اقدامات ایران برای ورود به نسل پنجم ارتباطات داد و اعلام کرد که برای تحقق این امر، هفت موضوع در دستور کار قرار گرفته است. او تاکید کرد که کارگروهی متشکل از اپراتورهای موبایل و مسئولان ذی‌ربط در رگولاتوری برای تدوین نقشه راه ورود به فناوری نسل پنجم ارتباطات معین شده و تا سه ماه آینده کار تدوین این نقشه راه به اتمام می‌رسد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ شهريور

رئیس سازمان فضایی ایران از برگزاری رویداد مسابقه محور «چالش طراحی منظومه ماهواره ای» خبر داد و از علاقه مندان دعوت کرد در این رویداد شرکت کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ شهريور

سجاد بنایی نایب رئیس هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص ارائه پهنای باند جهت اینترنت نسل پنجم 5G اعلام کرد :هر میزان پهنای باندی که اپراتورهای موبایل برای 5G نیاز داشته باشند از سوی این شرکت در اختیارشان قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ شهريور

معاون امور رادیوئی رگولاتوری از بازنگری کتاب جدول تخصیص‌های فرکانسی امواج رادیوئی ایران براساس آخرین مصوبات و مقررات اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) خبر داد.

ادامه مطلب