ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ بهمن

به گزارش مهر به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، در پنجاه و پنجمین اجلاس زیر کمیته‌ی علمی فنی استفاده‌ی صلح‌آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل متحد ( کوپوس)، پروژه‌ی ماهواره‌ی مخابراتی ناهید ١ به عنوان دستاورد بومی ایران در عرصه‌ی فناوری فضایی معرفی شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ بهمن

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه‌ی توییترخود نوشت: دهه‌ی نخست اسفندماه همایش دو روزه‌ای با عنوان جنبه‌های حقوقی فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: تلاش می‌شود در این همایش از پنج لایحه پیشنهادی در این زمینه رونمایی شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ بهمن

مهندس صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، از تحقق و توسعه‌ی شهر هوشمند بر پایه‌ی فناوری ارتباطات و اطلاعات خبر داد و گفت: شرکت مخابرات ایران در نظر دارد با فراهم کردن بسترهای مناسب و توسعه‌ی زیرساخت‌های لازم شهرهای بزرگ کشور را هوشمند کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ بهمن

یک ماه پس از اینکه محققان یک جفت مسئله‌ی امنیتی جدی را برای برخی از پردازنده‌های مدرن پیدا کردند، اینتل همچنان در حال تلاش برای به‌روزرسانی‌هایی است که این حفره‌های امنیتی را بر طرف کنند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ بهمن

اینستاگرم به TechCrunch گفت که در حال آزمایش امکانی است که به کاربر اجازه‌ی به اشتراک گذاری پست‌های فید عمومی را از دیگر کاربران در استوری‌تان می‌دهد. این قابلیت به شما اجازه‌ی اضافه کردن استیکرهای توضیحی را به یک یادداشت، پست مشهور یا حتی عکس یک دوست می‌دهد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۹:۳۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ بهمن

بر اساس گزارش منتشر شده، پرچم‌دار هوشمند جدید Xiaomi Mi 7، مجهز به پردازنده‌ی Qualcomm Snapdragon 845 و یک باتری 4480 میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود. این پردازنده به یک جفت هسته‌ی Kryo 300 Gold با سرعت کلاک 2.6 گیگاهرتز و شش هسته‌ی Kryo 300 Silver کار می‌کند که فرکانس آن‌ها به 1.7 گیگاهرتز می‌رسد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ بهمن

بنیانگذار 34 ساله‌ی این سایت محبوب شبکه‌ی اجتماعی، Alexis Ohanian اعلام کرد از فعالیت‌های روزانه‌اش در Reddit کناره‌گیری می‌کند و قصد دارد تا توجه خود را معطوف به شرکت سرمایه‌گذاری کند که آن را هفت سال پیش تاسیس کرد. وال استریت ژورنال اولین‌بار این خبر را گزارش کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ بهمن

ایلان ماسک به‌ تازگی و طی مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرده است خودروی بدون سرنشین تسلا، کل خاک ایالات‌ متحده‌ی آمریکا را در عرض 6 ماه طی خواهد کرد. این میلیاردر تصریح کرد در صورت مساعد بودن تمامی شرایط این زمان ممکن است به 3 ماه کاهش یابد.

ادامه مطلب