ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ بهمن

پس از وعده‌ی وزیر ارتباطات، مرکز ماهر با صدور اطلاعیه‌ای گزارش تحلیلی خود را از ماجرای هک شب گذشته برخی سایت‌های خبری و انتشار خبر جعلی منتشر ساخت.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) در این اطلاعیه آمده است: حدود ساعت 20 الی 22 اخباری در خصوص حمله به تعدادی از پورتال‌ها و وب‌سایت‌های خبری منتشر و باعث ایجاد نگرانی‌هایی در سطح جامعه شد. مرکز ماهر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع را سریعا مورد بررسی قرار داده و اقدامات فنی لازم را در این خصوص به عمل آورد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ بهمن

اتفاقی که با این تپسی‌لاین می‌افتد این است که افرادی که مبدا و مقصد مشابهی دارند و در یک زمان مشابه قصد حرکت دارند، به جای اینکه هرکدام با یک ماشین جداگانه حرکت کنند و هرکدام برای مثال 10000 تومان کرایه پرداخت کنند، با یک ماشین، مسیر را می‌روند و هرکدام 7000 تومان هزینه می‌دهند و راننده هم 14000 تومان درآمد از آن سفر خواهد داشت. پس سرویسی است که هم به نفع مسافرین است و هم به نفع راننده.
مدیر بازاریابی تپسی از ورود تپسی به دو شهر جدید و راه‌اندازی خدمتی جدید به نام تپسی‌لاین خبر می‌دهد که به گفته‌ی او، هردو به زودی راه خواهند افتاد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ بهمن

معاون وزیر ارتباطات گفت: پس از بررسی‌های کامل ادله‌ای مبنی بر اینکه به‌طور ساماندهی شده اپراتورها اطلاعات در اختیار بخش‌هایی قرار دهند که روی آنها تبلیغات کنند، ندیدیم.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ بهمن

آیا هنوز هم جالی خالی دیگری برای خدمات استریم در بازار وجود دارد؟ Viacom که اینطور فکر می‌کند.
این شرکت روز پنج‌شنبه اعلام کرد در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سرویس استریم مبتنی بر تبلیغات خود تا سپتامبر 2018 است، این پایان سال مالی شرکت هم است. این سرویس شامل ده‌ها هزار ساعت محتوا از سراسر کتابخانه‌ی Viacom خواهد بود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ بهمن

جشن افتتاحیه‌ی المپیک زمستانی 2018 با نمایش 1218 پهباد اینتل، نورانی آغاز شد. به گزارش Wired، این جشن در شهر پیونگ‌چانگ کره‌جنوبی برگزار شد.
این نمایش که توسط پهبادهای Intel Shooting Star انجام گرفت، ارائه‌ی شگفت‌انگیزی از تصاویری همچون یک اسنوبوردر و حلقه‌های درهم المپیک داشت. هر چند شرایط هوای بسیار سرد و بادی در پیونگ‌چانگ هیچکدام برای اجرای این هواپیماهای بدون سرنشین مناسب نبودند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۲ بهمن

گوشی هوشمند LG V30 پاییز سال گذشته به عنوان پرچمداری قوی عرضه شد و حالا شایعاتی است مبنی بر اینکه LG مدل جدیدی را در کنگره‌ی جهانی موبایل معرفی خواهد کرد: V30s، تلفنی مشابه با V30 اما دوربینی مجهز به هوش مصنوعی است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ بهمن

در آستانه‌ی ایام نوروز و افزایش تقاضا برای پول نقد، بانک مرکزی مجوز افزایش سقف برداشت از خودپردازها را به ۵۰۰ هزار تومان صادر کرد.
به‌ گزارش ‌ایسنا، هر ساله در ایام پایانی سال تقاضا برای پول نقد در خودپردازها افزایش پیدا می‌کند. از این رو بانک مرکزی نیز طی سال‌های اخیر برای مدتی محدود به بانک‌ها اجازه‌ی افزایش این سقف را می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ بهمن

به گزارش مهر، دستورالعمل جدید ثبت نام کارت هوشمند ملی در دفاتر پستی از سوی معاون شرکت ملی پست ایران به واحدهای اجرایی پست در سراسر کشور ابلاغ شد.
مطابق با این دستورالعمل و در راستای تعامل با سازمان ثبت احوال، واحدهای اجرایی پست موظف شدند علاوه بر هماهنگی با ادارات ثبت احوال استانی در زمینه‌ی راه‌اندازی باجه‌های سیار ثبت نام و توزیع کارت هوشمند ملی، تعداد دفاتر ارائه‌دهنده‌ی خدمت و سهمیه‌ی ثبت نامی دفاتر پستی را افزایش دهند.

ادامه مطلب