ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۱ بهمن

بر اساس آخرین آمار، تعداد کاربران اینترنت در جهان به 4 میلیارد نفر رسیده است. بر اساس محاسبات، تعداد افرادی که از ارتباطات تلفن همراه استفاده می‌کنند، 4 درصد افزایش‌ یافته است و این میزان به بیش از 5 میلیارد نفر رسیده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۰ بهمن

به گزارش روابط عمومی رایتل، تماس صوتی درون شبکه‌ای این اپراتور از دقیقه‌ای ۶۲۰ به دقیقه‌ای ۴۹۹ ریال کاهش یافت. همچنین تعرفه‌ی تماس صوتی برون شبکه از دقیقه‌ای ۸۵۲ به دقیقه‌ای ۵۹۹ ریال رسید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۰ بهمن

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه درباره‌ی موانع حقوقی بر سر راه استارتاپ‌ها گفت: ما مجتمع ویژه‌ای برای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای داریم و در آنجا پرونده‌های این‌ چنینی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۰ بهمن

به گزارش ایسنا، در راستای اجرای مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره‌ی مقررات حاکم بر ارایه‌ی خدمات عمده‌فروشی بیت‌استریم، با هماهنگی رگولاتوری، شرکت مخابرات ایران زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده و برای عقد قرارداد با شرکت‌های FCP و Servco آمادگی دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۰ بهمن

به گزارش ایسنا، رئیس کمیته‌ی مخابرات مجلس از تصمیم بانک مرکزی برای قطع سرویس ussd شارژ اعتباری تلفن اعتباری اپراتورهای ایرانسل و رایتل و همراه اول تا ۱۵ بهمن ماه خبر داد.
رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بانک مرکزی به تازگی و در سکوت خبری تصمیم به قطع سرویس ussd شارژ اعتباری سیم‌کارت‌های تلفن همراه بدون اطلاع قبلی گرفته است. این کار در آستانه‌ی شب عید و سال جدید موجب به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای برای صاحبان این سیم‌کارت‌ها می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۰ بهمن

به گزارش ایسنا، یک لینک در گروه‌های تلگرامی منتشر شده که کاربران را به دانلود سرویس تماس صوتی و تصویری تلگرام دعوت می‌کند. ظاهرا این لینک بدافزار بوده و به کاربران توصیه می‌شود بر روی آن کلیک نکرده و به‌روزرسانی‌ها و قابلیت‌های تلگرام را تنها از مارکت‌های معتبر و یا وب‌سایت این شرکت دانلود کنند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۰ بهمن

Linus Torvalds از وصله‌هایی که اینتل برای محافظت از کرنل لینوکس از نقص‌های Spectre و Linux توسعه داده است، راضی نیست. وی تفاوت‌های موجود در رویکرد وصله‌های اینتل برای مقابله با شکاف‌های Meltdown و Spectre را مورد انتقاد قرار داد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۰ بهمن

اطلاعات جدید به دست آمده از Canalys و Counterpoint نشان می‌دهند، شیائومی که پیش از IPO توانست به ارزشی بیش از 100 میلیارد دلار دست یابد، گفته شده تلاش‌های فروش سامسونگ را در هند، دومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند پس از چین، شکست داد.

ادامه مطلب