ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۹ بهمن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بازنشستگی نیمی از کارکنان این وزارتخانه در طول برنامه‌ی ششم توسعه کشور گفت: انقلاب چهارم صنعتی همان اقتصاد دیجیتال بوده که مهم‌ترین عامل آن خلاقیت جوانان است و مجبوریم به اقتصاد دیجیتال توجه کنیم و لازمه‌ی آن این است که به جوانان فرصت دهیم.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۹ بهمن

کارشناسان با توجه به پیش‌بینی‌های مینگ چی کو، اعلام کردند که پرچم‌دار بعدی Apple در سال 2020 عرضه خواهد شد. بر اساس اخبار منتشر شده در نشریه‌ی VladTime، کارشناسان در مورد ایجاد طرح‌های نوآورانه و مبتکرانه در طراحی پرچم‌دار جدید اختلاف‌ نظر دارند. با توجه به استقبال بی‌نظیر کاربران آمریکایی از گوشی هوشمند iPhone X، به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان برای ارائه‌ی مدل جدید نیازی به بررسی نظرات کارشناسان و منتقدان نداشته باشند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۸ بهمن

به گزارش ایلنا، حسین نعمتی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در جلسه با مدیران شرکت مخابرات ایران گفت: از امکانات و ظرفیت‌های این بخش می‌توان در توزیع قبوض و اخطاریه‌ها و همچنین تسویه‌ی حساب مشترکین استفاده کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۸ بهمن

محمدرضا بیدخام، سخنگوی شرکت مخابرات ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی درباره‌ی وضعیت ارتباطی تهران در پی بارش برف و اعلام قطعی برق در برخی مناطق گفت: ارتباطات ثابت شامل تلفن و اینترنت ADSL و VDSL و ارتباطات سیار از جمله تلفن همراه و اینترنت همراه با وجود بارش برف سنگین هیچ گونه قطعی نداشته است و در حالت پایداری قرار داد. هم اکنون وضعیت ارتباطی تهران در وضعیت نرمال است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۸ بهمن

به گزارش «فناوران»، دستورالعمل تامین مالی جمعی کسب و کارهای نوپا که برای تصویب نهایی، به شورای عالی بورس ارسال شده است، منتشر شد.
در این دستورالعمل نحوه‌ی دریافت مجوز موسسات تامین مالی جمعی و همچنین تعریف پروژه‌ها با مجوز فرابورس شرح داده شده است.
در این دستورالعمل سه مدل تامین جمعی سرمایه به رسمیت شناخته شده است که شامل این موارد می‌شود: مدل مبتنی بر اهدا که برای پروژه‌های خیریه، اجتماعی، بشر دوستانه و غیرانتفاعی کاربرد دارد. مدل مبتنی بر پادا، که در آن تامین‌کننده در قبال حمایت خود پاداشی را دریافت می‌کند. این پاداش ممکن است مادی یا معنوی بوده و ارزش آن با حمایت انجام شده برابر باشد یا نباشد. مدل مبتنی بر مشارکت که در آن معمولاً بودجه‌ی مورد نیاز توسعه‌ی یک کسب‌وکار نوپا یا در حال توسعه‌ی تامین شده و تامین‌ کننده‌ی منابع نقش مشارکت کننده‌ی پروژه را داشته و در سود و زیان پروژه شریک است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۸ بهمن

به گزارش مهر، به نقل از شرکت ملی پست، به دنبال بارش سنگین برف که از روز گذشته تاکنون ادامه دارد و همچنین مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی، احمدی معاون پستی و بازرگانی شبکه‌ی پستی از مردم بابت تاخیرهای به وجود آمده در ارسال مرسولات عذرخواهی کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۸ بهمن

رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی با بیان اینکه ۲۵ هزار گوشی اپل در فاز نخست طرح رجیستری، از کار افتاد گفت: از ۱۴ بهمن ماه قطع سری دوم گوشی‌های مشمول این طرح آغاز می‌شود.
مهدی محبی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح ثبت و شناسه‌دار کردن گوشی‌های تلفن همراه (رجیستری) که از ۱۴ آذرماه آغاز شده است، گفت: تا هفته‌ی گذشته بالغ بر ۲۵ هزار گوشی برند آیفون که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده و در شبکه‌ی مخابراتی به ثبت نرسیده بود، از دسترس خارج شد.

ادامه مطلب