محبوب ترین ها
کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۲۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۶ آذر

تولیدکنندگان اصلی iPhone در حال بررسی انتقال خط تولید خود به داخل خاک آمریکا می‌باشند. Apple در ماه ژوئن از Foxconn و Pegatron، دو اسمبلر قطعات iPhone، خواسته است تا امکان انتقال خط تولید خود به آمریکا را بررسی کنند. طبق اخبار منتشر شده، Foxconn با این امر موافقت کرد، اما Pegatron به دلیل بالا بودن هزینه‌های آمریکا، از آن امتناع ورزید. Apple بارها موانع ورود خط تولید iPhone به آمریکا را علاوه بر هزینه، نیروی متخصص و ماهر عنوان داشته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۶ آذر

طبق آمارهایی که Adobe ارائه داده است، خرید و فروش موبایلی، چه گوشی هوشمند و چه تبلت، سهم ۱.۲ میلیارد دلاری از فروش آنلاین آمریکا در جمعه‌ی سیاه را به خود اختصاص داده‌اند. برای اولین‌باری است که این رقم از مرز ۱ میلیارد دلار فراتر رفته است، اما همچنان کم محسوب می‌گردد و تنها ۳۶ درصد از مبلغ کل 3.34 میلیارد دلار می‌باشد. البته همین رقم ۳۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۱۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۶ آذر

Stripe، شرکت آمریکایی حوزه‌ی fintech که توسط دو برادر ایرلندی تأسیس شده بود، موفق به جذب ۱۵۰ میلیون دلار گردید تا ارزش حدودی شرکت خود را به بیش از ۹ میلیارد دلار برساند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۹:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۶ آذر

Amazon یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشان اینترنتی جهان به حساب می‌آید، اما در خاورمیانه حضور چندانی ندارد. به همین دلیل است که اخیرا شایعاتی مبنی بر خرید وب‌سایت Souq.com به گوش می‌رسد. Souq.com را به عنوان Amazon خاورمیانه می‌شناسند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۲۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۵ آذر

مدل کسب‌وکار Xiaomi به‌گونه‌ای نیست که از فروش گوشی‌های هوشمندش درآمدی کسب کند، بلکه در نظر دارد از قبل فروش چنین دستگاه‌هایی، درآمدی از ارائه‌ی خدمات به کاربران آن به دست آورد. مدیرارشد جهانی Xiaomi، آقای Hugo Barra در مصاحبه‌ای اعلام داشت که میزان فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت چینی کاهش داشته، اما این مورد تأثیری بر روی رشد سود بلند مدت این شرکت نخواهد داشت. به گفته‌ی وی، این شرکت می‌توانست ۱۰ میلیارد گوشی‌هوشمند بدون حتی ایجاد درآمدی، به‌فروش برساند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۵ آذر

شرکت GoDaddy ارائه دهنده‌ی خدمات ثبت دامنه و میزبانی وب ایالات متحده، در مذاکراتی برای خرید همتای خود، (Host Europe Group (HEG اعلام کرد، با خرید این هاست به دنبال گسترش کسب‌و‌کار خود فراتر از ثبت دامنه و تنظیم وب‌سایت می‌باشد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۵ آذر

Samsung در حین مذاکره به منظور فروش واحد رایانه‌های شخصی خود به Lenovo می‌باشد. طبق گزارشات منتشر شده، این شرکت کره‌ای قصد دارد بازار رایانه‌های شخصی خود را در اختیار شرکت چینی Lenovo قرار دهد. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش رود و واگذاری نهایی گردد، این تصمیم در ادامه‌ی روند فروش بخش چاپگر شرکت Samsung به HP خواهد بود.

ادامه مطلب