محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

General Electric اقدام به خرید یک شرکت نرم‌افزاری رایانش‌ابری به نام ServiceMax، به قیمت ۹۱۵ میلیون دلار به منظور گسترش عملیات‌های دیجیتال و افزایش نگهداری تجهیزات خود کرد. معامله‌ی مذکور به این شرکت در خودکارسازی تعمیر ماشین آلات سنگین کمک خواهد کرد. این شرکت انتظار دارد قرارداد فوق در ماه ژانویه بین طرفین بسته شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۴ آبان

شرکت Naver همکاری خود را با SoftBank به منظور راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری جهانی به ارزش ۴۳ میلیون دلار برای پیشبرد دو سرویس امید بخش خود آغاز کرده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۱۷:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۴ آبان

Samsung در نظر دارد تمرکز خود بر روی خودروهای هوشمند را با خرید شرکت خودروسازی Harman به قیمت ۸ میلیارد دلار افزایش دهد. شاید Harman بیشتر به دلیل محصولات صوتی خودرو شناخته‌شده باشد، اما این شرکت در حوزه‌ی تولید خودرو نیز فعال است. این خرید را، یکی از بزرگ‌ترین خریدهای Samsung و گامی بزرگ در جهت اهداف بلند خودروسازی این شرکت می‌دانند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۹:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۴ آبان

اگر IMAX بخواهد در مورد دستگاه‌های واقعیت مجازی جدی کار کند، مسلما نیاز به پول نقد دارد. خوشبختانه در این زمینه برای این شرکت مشکلی وجود ندارد. این شرکت در اولین تلاش‌های خود اقدام به جذب ۵۰ میلیون دلار سرمایه به منظور ساخت حداقل ۲۵ محصول واقعیت مجازی بر روی پلتفرم‌های متعدد کرده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ آبان

با توجه به گزارش شاخص جهانی Cisco، نود و دو درصد کل ترافیک دیتاسنترها تا سال ۲۰۲۰ رایانش ابری خواهد بود. این شرکت غول تجهیزات شبکه‌ای پیش‌بینی کرد که ترافیک رایانش ابری ۳/۷ برابر یعنی از ۳/۹ زتابایت (ZB) در سال ۲۰۱۵ به ۱۴/۱ زتابایت تا سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد داشت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ آبان

از نقطه نظر قیمت در مقابل کارایی، گوشی iPhone SE 2016 می‌تواند بهرین گزینه باشد. اما اگر منتظر عرضه‌ی چنین محصولی از سوی Apple در سال ۲۰۱۷ باشید، بایستی زمان زیادی منتظر بمانید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ آبان

روز ۱۱ نوامبر هر سال یا Singles’ Day، بزرگترین روز خرید چینی‌هاست. روزی که وب‌سایت Alibaba، رکورد بزرگ‌ترین فروش آنلاین جهان را ‌شکست. رخداد Single Day (روز مجردها) در چین شبیه رخداد فروش Black Friday در غرب است که مردم می‌توانند با تخفیف‌های بالای ۵۰ درصد اجناس خود به شکل آنلاین خریداری نمایند. با وجود نگرانی‌های رشد فروش این وب‌سایت، مجموع کل فروش این شرکت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. سایت Alibaba به عنوان بزرگ‌ترین عمده‌فروش الکترونیکی جهان سال گذشته توانسته بود در روز مذکور، ۱۴٫۳ میلیارد دلار فروش کند.

ادامه مطلب