محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۴ آبان

قیمت سهام Fitbit امروز با افتی ۳۰ درصدی مواجه شد.James Park، مدیر عامل Fitbit در بیانیه‌ای اذعان داشت در حال حاضر میزان سود به ازای هر سهم، در 3 ماهه‌ی چهارم حدود ۰/۱۴ الی ۰/۱۸ دلار است که به مراتب کمتر از پیش‌بینی ۰/۷۵ دلاری تحلیلگران می‌باشد. برآورد مالی سالانه‌ی این شرکت نیز، برخلاف پیش‌بینی‌ها حدود ۲/۳۲ الی ۲/۴ میلیارد دلار کاهش داشته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۱۷:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۴ آبان

با وجود عرضه‌ی پهباد Karma و دوربین Hero5، خبرهای بدی از گزارش مالی ۳ ماهه‌ی اخیر این شرکت به گوش می‌رسد. با کاهش مبلغ فروش به ۲۴۰.۶ میلیون دلار، در مقایسه با رقم ۴۰۰ میلیون دلاری سال گذشته، سهام‌داران شاهد کاهش ارزش سهام این شرکت به زیر ۱۰ دلار بوده‌اند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۱۵:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۴ آبان

طبق اطلاعات منتشر شده، عرضه‌ی جهانی گوشی‌های هوشمند ۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و از میزان ۳۵۴.۲ میلیون دستگاه در ۳ ماهه‌ی سوم ۲۰۱۵، به ۳۷۵.۴ میلیون در مدت مشابه امسال رسیده است. این بالاترین نرخ رشد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند تاکنون بوده است. چنین رشدی نیز به دلیل افزایش فروش گوشی‌های هوشمند میان‌رده در کشورهایی چون آفریقای‌جنوبی و هند عنوان شده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۳ آبان

قابلیت Economic Graph شرکت LinkedIn در ۲ نوامبر با معرفی سرویس LinkedIn Salary شکل بهتری به خود گرفت. سرویسی که به صورت پرتال طراحی شده، میزان حقوق دریافتی شغل‌های مختلف در سراسر جهان را جمع‌آوری و آنالیز می‌کند. از این طریق کاربران می‌توانند میزان دریافتی، کیفیت و شرایط کاری خود را با هم‌شغلان در نقاط دیگر جهان، مورد مقایسه قرار دهند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۳ آبان

شرکت سازنده‌ی چیپ Broadcom اعلام کرده است که Brocade Communication Systems Inc را به قیمت ۵.۵ میلیارد دلار خواهد خرید. هدف از این‌کار به دست آوردن سهم بیشتر در بازار رو به رشد قطعات شبکه‌ی مورد نیاز دیتاسنترها عنوان شده است. این قرارداد باعث می‌شود Broadcom به درصد بسیار بزرگی از دیتاسنترها که از سوئیچ‌های کانال فیبری شرکت Brocade که منجر به انتقال اطلاعات سریع‌تر بین سرور و فضای ذخیره‌سازی می‌گردد، دسترسی پیدا کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۱۱:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۳ آبان

سرویس رایانش ابری Amazon بیش از ۴۵ درصد از بازار جهانیIaaS (Infrastructure as a Service) را در اختیار خود دارد. رقمی که فراتر از مجموع سهم بازار شرکت‌هایی چون Microsoft، Google و IBM می‌باشد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۲ آبان

Alibaba Group Holding Ltd قصد دارد سرمایه‌گذاری خود را در صنعت سرگرمی با ایجاد گروه رسانه‌ای جدید گسترش دهد. گفته می‌شود مبلغ سرمایه‌گذاری ۱.۴۸ میلیارد دلار خواهد بود. این تصمیم، جایگاه شرکت غول تجارت الکترونیکی چینی را در صنعت سرگرمی و رسانه‌ای بسیار مستحکم خواهد کرد. سرویس‌هایی که این شرکت قصد ارائه‌ی آن را دارند شامل Youku Tudou، مرورگر وب UCWeb، بخش Alibaba Pictures Group Ltd و قسمت بازی‌سازی این شرکت می‌گردد.

ادامه مطلب