محبوب ترین ها
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۷ آبان

به گزارش ریوترز شرکت آلفابت، کمپانی مادر گوگل، در حال انجام مذاکرات برای خرید شرکت «فیت‌بیت» (Fitbit) است. هنوز هیچ اطلاعاتی راجع به پیشرفت این مذاکرات منتشر نشده و طبق گفته یکی از منابع نزدیک به گوگل، هنوز مبلغ پیشنهادی توسط گوگل برای خرید فیت بیت نیز اعلام نشده است. ماه گذشته شبکه CNBC اعلام کرد که فیت بیت به دنبال واگذاری این شرکت است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۴ آبان

گزارش مالی سه ماهه سوم هواوی در سال ۲۰۱۹ از بی اثر بودن محدودیت‌های دولت آمریکا و پایدار ماندن روند رشد هواوی در بخش‌های متخلف حکایت می‌کند. این آمار نشان می‌دهد هواوی در این مدت، رشد ۲۴ درصدی درآمد را تجربه کرده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۸ مهر

به گزارش زومیت، اینتل با صرف هزینه‌ی ۳ میلیارد دلاری قصد دارد تا به مقابله با تراشه‌های جدید AMD بپردازد.
اینتل قصد دارد تا در بازار کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ‌ها، با کاهش قیمت پردازنده‌های حالِ حاضر و برنامه‌ریزی رقابتی در عرضه‌ی محصولات جدید، در مقابل AMD قد علم کند. انجام تمامی این امور، مستلزم صرف هزینه است و اگر اسلاید منتشر شده‌ی وب‌سایت حوزه‌ی فناوری AdoredTV صحت داشته باشد، اینتل مبلغ هنگفتی را برای کاهش یا حتی ازبین‌بردن دستاوردهای پردازنده‌های رایزن AMD هزینه خواهد کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۶ مهر

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، سهم برندهای تولیدکننده موبایل در طول یک دهه اخیر شاهد تغییرات قابل‌توجهی در بازارهای جهانی بوده است. کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی و آماری استاتیستا به تازگی با انتشار گزارش و نموداری سعی کرده‌اند که سهم برندهای مختلف تولیدکننده موبایل را در طول یک دهه اخیر یعنی سه ماه چهارم ۲۰۰۹ تا سه ماه دوم ۲۰۱۹ میلادی نشان داده و به بررسی آن بپردازند. بر اساس این تحقیقات سهم سامسونگ در سه ماه چهارم سال ۲۰۰۹ میلادی تنها ۳/ ۳ درصد از بازارهای جهانی بود در حالی که نوکیا ۶/ ۳۸ درصد، اپل ۱/ ۱۶ درصد، بلک بری ۱/ ۱۹ درصد، اچ‌تی‌سی ۵/ ۴ درصد و سایر برندها نیز ۶/ ۱۷ درصد از بازار را به خود اختصاص داده بودند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲۰ مهر

به گزارش دیجیاتو، ارزش سهام اپل امروز به بالاترین رقم در تاریخ این کمپانی رسید تا رکورد جدیدی را برای این شرکت پرطرفدار رقم بزند. با این اتفاق، اپل جایگاه خود را بین شرکت های تریلیون دلاری جهان تثبیت کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۸ مهر

به گزارش دیجیاتو، پیش‌بینی سامسونگ از درآمدهایش برای سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ نشان می دهد که طی این بازه زمانی اوضاع برای آن بهبود چندانی نسبت به سال پیش نداشته است. این شرکت خوشه ای کره ای پیش بینی کرده که درآمدهایش در فصل سوم ۲۰۱۹ (منتهی به سپتامبر) باز هم با کاهش روبرو شود؛ در واقع به باور مدیران این شرکت سود عملیاتی سامسونگ برای این بازه برابر با ۷.۷ تریلیون وون کره (۶.۴۴ میلیارد دلار) خواهد بود که این رقم از سود عملیاتی ۵.۵ میلیارد دلاری اش در سه ماهه دوم امسال بیشتر است اما نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل (که رقمی برابر با ۱۴.۷ میلیارد دلار بود)‌ افت ۵۶ درصدی را نشان می دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۶ مهر

شرکت اریکسون پیش‌بینی کرد تحقیقات مقامات آمریکایی پیرامون نقض قوانین در شش بازار مختلف جهان هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار را به این شرکت وارد می‌کند و همچنین تاثیرات قابل ملاحظه‌ای را روی نتایج مالی این شرکت در فصل سوم سال جاری میلادی بر جا می‌گذارد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲ مهر

به نوشته‌ی دنیای اقتصاد، هزینه متمایل کردن آینده به خواسته یک شخص چقدر است؟ «ماسایوشی سان» رئیس شرکت بزرگ SoftBank این هزینه را برابر ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌کند. این میزان، در واقع اندازه شرکت ژاپنی بزرگ Vision Fund است که زیرمجموعه و بازوی سرمایه‌گذاری SoftBank بوده و در بسیاری از شرکت‌های جریان‌ساز و مهم تکنولوژی مانند Uber و WeWork، سهامدار است. این در حالی است که ماسایوشی سان در حال راه‌اندازی شرکت جدید بزرگ و مشابه دیگری است. حالا اتحادیه اروپا هم چنین شرکت یا صندوق سرمایه‌گذاری می‌خواهد. هفته گذشته اخباری منتشر شدند که از طرحی برای ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد یورویی (۱۱۱ میلیارد دلاری) به‌عنوان پشتوانه شرکت‌های نوظهور اروپایی در صنایع و بخش‌های بسیار مهم، خبر دادند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند