محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۹ ارديبهشت

به گزارش پیوست، روز گذشته سامانه اطلاع رسانی طرح ثبت تلفن همراه (همتا) اعلام کرده بود که وارکنندگان قانونی تلفن همراه به کشور از این ماه دیگر نیازی به پرداخت «تعرفه همتا» ندارند؛ اما حالا پس از یک روز این اطلاعیه از روی سامانه اطلاع رسانی طرح ثبت تلفن همراه (همتا) حذف شده است. کارشناس سامانه همتا دلیل حذف این اطلاعیه را احتمال تمدید مصوبه از سوی سازمان تنظیم مقررات به علت کرونا عنوان کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۸ ارديبهشت

به گزارش ایسنا، رییس سازمان نظام پزشکی استان همدان با بیان افزایش ۱۰ درصدی تعرفه ویزیت پزشکان گفت: تعرفه ویزیت در صورت استفاده از نسخه‌نویسی الکترونیکی ۳۰ درصد افزایش داشته‌ است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۷ ارديبهشت

مدیرکل دفتر مدیرعامل شرکت ملی پست اعلام کرد به جهت شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور هند و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارسال و دریافت امانات پستی به کشور هند ممنوع شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، حسن عمیدی، مدیرکل دفتر مدیرعامل شرکت ملی پست پس از اعلام ممنوعیت ارسال و دریافت امانات پستی به هند گفت: «پس از مرتفع شدن این مشکل، فرآیند ارسال و مرسلات به کشور هند از سر گرفته خواهد شد.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۶ ارديبهشت

مرکز ملی تبادل اطلاعات، میزبان بیش از یک 1000 خدمت الکترونیکی بین دستگاهی شد.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است به منظور تسهیل اجرای بند ب ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه برای به اشتراک‌گذاری بانک‌های اطلاعاتی پایه با هدف جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌ها به منظور ارایه خدمات بین دستگاهی، مرکز ملی تبادل الکترونیکی اطلاعات پایه و بین دستگاهی را ایجاد کند که این وظیفه به سازمان فناوری اطلاعات ایران محول شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۶ ارديبهشت

پس از اعلام جزئیات تخلف اپراتورها برای ایجاد اختلال در شبکه مجازی کلاب‌هاوس، اعمال جریمه روزانه تا ۵۰ میلیارد تومانی اپراتورهای متخلف از امروز آغاز شد.
جریمه اپراتورها از امروز آغاز می‌شود و آن‌ها تا زمان برطرف نکردن اختلال‌ها به مدت یک هفته روزانه تا ۵۰ میلیارد تومان جریمه خواهند شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۵ ارديبهشت

وزارت ارتباطات اعلام کرد با اجرای طرح رجیستری (سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت) توانست قاچاق تلفن همراه را به صفر برساند، در دو سال ابتدایی اجرای این طرح بیش از ۲۶۰ میلیون تلفن همراه در کشور رجیستر شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۴ ارديبهشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه توسعه ارتباطات روستایی سودآور نیست و به همین دلیل دولت مجبور به سرمایه‌گذاری در این بخش شد، گفت: چون دولت سرمایه‌ها را تقبل کرد، بخش خصوصی خیلی در توسعه روستایی چالش نداشت. توسعه روستایی کار بزرگی بود که با وجود تحریم‌ها انجام شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲ ارديبهشت

معاون گمرک ایران گفت: در حال حاضر در تمام گمرکات اجرایی کل کشور پلمب‌های الکترونیکی به کار گرفته شده است و این اتفاق ساده ای نیست، در گذشته در گمرک پلمب‌های پلاستیکی وجود داشت که برخی متخلفان آنها را با ترفندهایی باز کرده و کالاها را جابه‌جا می‌کردند.
علی بعیدی مفرد نیا، اتوماسیون و هوشمندسازی در بسیاری از کشورها مطرح می‌شود، اظهار داشت: بسیاری معتقد بودند سیستم‌های گمرکی در ایران که با عنوان هوشمند مطرح می‌شود، الکترونیکی است اما این حقیقت ندارد.

ادامه مطلب