محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲ ارديبهشت

مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هزینه مرکز پاسخگویی تلفنی راهنمای شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) برابر استاندارد مخابرات مانند تلفن ثابت شهری است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱ ارديبهشت

نمایندگان ۶۰ شرکت ارائه‌کننده خدمات ارتباطی اینترنت موسوم به دارنده پروانه سروکو (servco) مذاکرات خود برای پیوستن به جمع برندگان مزایده فرکانس ۲ هزار و ۳۰۰ را آغاز کردند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱ ارديبهشت

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و وزارت آموزش و پرورش با هدف همکاری در استقرار، توسعه و اثربخشی شبکه «شاد» (شبکه آموزش دانش‌آموزان) تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در نامه‌ای به معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهادهای اعضای این سازمان در سراسر کشور را برای کمک به کسب و کارهای آسیب دیده از بحران کرونا و کاهش تاثیرات اقتصادی ناشی از این بحران ارائه کرد. در این نامه از انتظارات شرکت‌های فناوری از دولت صحبت به میان آمده و در خاتمه آن تاکید شده که بعد از شیوع ویروس کرونا، مشکلات اصلی تازه سرمی‌رسند که باید برای مقابله با آنها برنامه بلند مدتی تدوین نمود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱ ارديبهشت

به گزارش پیوست، زمستان سال گذشته وقتی وزیر ارتباطات در توییتر خود خبر از تصویب مصوبه برای سازمان‌دهی ارائه خدمات ارزش افزوده داد او و بسیاری از مدیران این وزارت خانه ادعا کردند که حالا با تصویب این مصوبه پرونده کلاهبرداری از کاربران به واسطه خدمات ارزش افزوده برای همیشه بسته خواهد شد. این ادعای مدیران وزارت ارتباطات در حالی مطرح می‌شود که هنوز سوالت زیادی در مورد چگونگی کارکرد این مصوبه وجود دارد؛ از جمله اینکه اگر هدف جلوگیری از کلاهبرداری به واسطه خدمات ارزش افزوده است چرا اجرا این مصوبه به ۱۵ اردیبهشت ماه موکول شده و نه همزمان با تصویب آن؟ براساس قانون‌گذاری جدید، این مصوبه در صورت موفقیت در اجرا تنها جلوی کلاهبرداری از خدمات ارزش افزوده‌ای را می‌گیرد که کاربران برای دریافت آن درخواست داده باشند، در این بین تکلیف آن دسته از خدمات ارزش افزوده‌ای که به صورت نخواسته فعال شده چه خواهد شد؟

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۱ فروردين

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیام توئیتری خود از صدا و سیما خواست فرکانس‌های خالی را آزادسازی کند.
مدتهاست خبر آزادسازی فرکانس‌های صدا و سیما برای توسعه فناوری و افزایش ظرفیت اپراتورهای تلفن همراه مطرح است، اما این اتفاق با توجه به نامه‌نگاری‌های ۱۰ سال اخیر هنوز به نتیجه نرسیده است. با شیوع کرونا ضرورت آزادسازی این فرکانس‌ها برای ایجاد ظرفیت بیشتر اینترنت دوباره اوج گرفت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۱ فروردين

بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس کسب‌وکارهای نوپایی که بیشتر به کاهش تماس فیزیکی کمک می‌کنند با افزایش فروش و رشد بازار در دوران کرونا مواجه بودند.

ادامه مطلب