محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ دي

جریمه نقض یا عدم ایفای تعهدات دارندگان پروانه خدمات ارتباطی ثابت و همراه برای ارائه خدمات کد دستوری به تایید هیات وزیران رسید. مدیرکل دفتر بررسی‌های فنی و اقتصادی و مدیریت راهبردی به ایرنا گفت: به واسطه این قانون برای دارندگان پروانه خدمات ارتباطی که سه مرتبه از قوانین تخطی کنند، پرداخت ۴۵ میلیارد تومان جریمه، لغو و تعلیق پروانه خدمات در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ دي

با پیشرفت تکنولوژی، پست دولتی دیگر یکه تاز عرصه خدمات حمل و جابه‌جایی کالا و بسته‌­ نیست و این فضا به شدت رقابتی شده است. شرکت ملی پست با راه‌­اندازی «دفتر مدیریت کیفیت و امور مشتریان» و تمرکز ویژه بر دریافت دیدگاه‌­ها و نظرات مشتریان در نظر دارد کیفیت خدمات خود را بهبود بخشد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ دي

نرم‌افزار کالبدشکافی و میز الکترونیکی تشریح یار که توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهیه و ساخته شده است، رونمایی شد.
نرم‌افزار کالبدشکافی به همراه میز الکترونیکی تشریح یار امروز در محل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر وطن پور مدیر دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت، دکتر ناصر استاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی و دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به همراه سایر اساتید و مدیران مربوطه رونمایی شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۹ دي

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل معتقد است که سال مالی آینده، قطعا برای اپراتور رایتل سال رشد و سودآوری خواهد بود و رایتل به نقشه اپراتوری ایران باز‌ می‌گردد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۸ دي

بسیاری از کلاهبرداری‌های اینترنتی و سوءاستفاده از سیم‌کارت، به دلیل ابهام در نظام هویت در فضای مجازی رخ می‌دهد و به همین دلیل، تلاش برای ساماندهی این فضا و الزام اپراتورها به احراز هویت کاربرانی که قصد خرید سیم‌کارت دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.
یکی از مشکلات دارندگان سیم‌کارت، همواره دریافت پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی بوده که البته استفاده از شماره‌های شخصی برای ارسال این پیامک‌ها نیز مدتی است به روش‌های دیگر اضافه شده است. همچنین سوءاستفاده از سیم‌کارت‌هایی که نام و نشان ندارند، یکی دیگر از مشکلات عدم احراز هویت دارندگان سیم‌کارت به شمار می‌رود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۸ دي

رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور گفت: تلفن‌های همراهی که مدتی پیش به خاطر رجیستری قطع شده بود به تدریج و بر اساس اولویت وصل خواهند شد.
محمد مهدی غفوریان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: در حال حاضر بازار تلفن همراه به یک ثبات رسیده است و وضعیت نسبت به قبل بهتر شده است، البته رکودی نیز در بازار وجود دارد که فقط متعلق به بازار گوشی نیست بلکه در تمامی صنوف وجود دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۸ دي

رایتل طی اطلاعیه‌ای رکورد مصرف دیتا و درآمد روزانه رایتل در آذر ماه سال ۹۸ شکسته شد.
به گزارش روابط عمومی رایتل، در آذر ۹۸ رکورد مصرف دیتا و درآمد روزانه این اپراتور شکسته شد. بدین ترتیب سقف درآمد روزانه شرکت ۷ درصد و میزان مصرف روزانه دیتا ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۷ دي

واردات تجهیزات دسته دوم سخت‌افزاری در ایران در حال تبدیل به یک چالش جدی است. واردات سرورهای دسته دوم و حتی قدیمی می‌تواند به امنیت شرکت‌ها و حتی دستگاه‌های دولتی آسیب وارد کند. رییس انجمن واردکنندگان کالا و تجهیزات رایانه‌ای اعلام کرد: در حال تنظیم آیین‌نامه برای واردات سخت‌افزار دسته دوم هستیم و باید تمام تشکل‌ها وارد گود شوند.

ادامه مطلب