محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲ دي

MTN بسته‌های جدید رومینگ بین‌الملل دیتا با عنوان «سلام دنیا» را ویژه خاورمیانه و آفریقا معرفی کرد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این بسته‌ها ویژه آن دسته از مشترکان MTN است که قصد سفر دارند و در ۲۱ کشوری که MTN در خاورمیانه و آفریقا فعالیت می‌کند، قابل استفاده هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲ دي

مقدمات ارائه امضای الکترونیکی روی سیم‌کارت‌های رایتل فراهم شده است.
به گزارش پیوست، اجازه امکان ارائه این سرویس از طریق سیم‌کارت‌های رایتل در جلسه آتی شورای سیاستگذاری گواهی الکترونیکی کشور مطرح می‌شود و پس از تصویب در این جلسه این اپراتور تلفن همراه به عنوان مرکز میانی فعالیت خواهد کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲ دي

به گزارش دیجیاتو، مدیرکل حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر از فیلترینگ قریب‌الوقوع سایت‌های فروش پایان‌نامه و مقاله داد و اعلام کرد که بازپرس فرهنگ و رسانه با شکایت این وزارتخانه دستور این فیلترینگ را صادر کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ دي

رئیس پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از به‌کارگیری ۲۳ سرباز نخبه و محقق وظیفه توسط پژوهشگاه ICT ظرف ۵ ماه گذشته خبر داد.
به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابوذر عرب سرخی در خصوص به کارگیری سربازان توسط پژوهشگاه ICT اظهار کرد: بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری، استفاده از سربازان نخبه وظیفه یکی از دستوراتی بود که به ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد و هدف از اجرای آن، جلوگیری از خروج این نخبه وظیفه ها از کشور بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ دي

کارگروه فناوری های پیشران اتاق بازرگانی ایران از نهایی شدن آیین نامه صادرات نرم افزار در کمیسیون ICT اتاق ایران خبر داد.
به نقل از کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران، حمیدرضا احمدیان از نهایی شدن آیین نامه صادرات نرم افزار خبر داد و گفت: این کار با همفکری اتاق بازرگانی انجام شده و تجربه خوبی محسوب می شود. زیرا اگر بنا بر این است که صادرات نرم افزار رخ دهد باید تعیین شود کدام بخش از دولت درگیر این موضوع است. براین اساس ما نیز بخش های مرتبط با صادرات نرم افزار و مسائل مربوط به آن را در نظر گرفتیم و در نهایت تبدیل به یک آیین نامه شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱ دي

بودجه اختصاص‌یافته به توسعه دولت‌الکترونیکی برای سال آینده ۷۷ درصد نسبت به امسال افزایش یافت.
به گزارش پیوست، طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در لایحه بودجه سال آینده برای برنامه توسعه دولت‌الکترونیکی، ۱۴۶ میلیارد و ۵۸۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده که نسبت به بودجه اختصاص یافته در امسال بیش از ۶۳ میلیارد تومان افزایش یافته است. امسال بودجه برنامه توسعه دولت الکترونیکی ۸۲ میلیارد و ۷۹۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۹ آذر

مطابق با آنچه که در لایحه بودجه سال ۹۹ پیشنهاد شده، بودجه توسعه دولت الکترونیک در کشور به سازمان امور استخدامی به عنوان دستگاه سیاستگذار، تخصیص یافته است.
در جدول بودجه دستگاههای سیاستگذار در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ که مربوط به جداول کلان لایحه بودجه پیشنهادی دولت می شود، برنامه توسعه دولت الکترونیک در جدول شماره ۷ در ذیل برنامه های سازمان امور اداری و استخدامی در دو ردیف مجزا دیده شده است.
به این معنی که بودجه هزینه ای این دستگاه برای توسعه دولت الکترونیک مبلغ ۲ میلیون و ۷۲ هزار و ۹۷۰ میلیون ریال برای سال ۹۹ درنظر گرفته شده است. این درحالی است که در سال ۹۷ عملکرد بودجه این دستگاه در زمینه توسعه دولت الکترونیک ۴ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۰۷ میلیون ریال و در سال ۹۸ نیز بودجه مصوب برای این بخش ۲ میلیون و ۳ هزار و ۸۹۰ میلیون ریال بوده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۹ آذر

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در بیستمین نمایشگاه تلکام به رونمایی از دستاوردهای خود پرداخت. به گفته رییس این پژوهشگاه، «پدسا» بلوغی در حوزه زیرساخت‌های امنیتی است که باعث می‌شود ایران یک قدم از حملات سایبری جلوتر باشد.

ادامه مطلب