محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ دي

به گزارش دنیای اقتصاد، ۳۳ یونیکورن فین‌تکي با مجموع ارزش ۴۹/ ۱۱۵ میلیارد دلار در دنیا وجود دارد
تعداد بازیگران حوزه تکنولوژی‎های امور مالی (فین‎تک) در جهان را به‎راحتی نمی‎توان تخمین زد، ولی طبق گزارش پایگاه داده‌های استارت‎آپی کرانچ حدود ۲۰ هزار استارت‎آپ غیربانکی در بخش مالی و پرداخت در جهان فعال بوده‎اند. براساس پیش‎بینی موسسه مک‎کینزی، تا سال ۲۰۲۵، خدمات مالی دیجیتال سبب افزایش ۷/ ۳ تریلیون دلاری در GDP جهانی (نسبت به سال ۲۰۱۵) خواهد شد. همچنین ۹۵ میلیون شغل جدید و کاهش ۱۱۰ میلیارد دلاری کسری سالانه دولت‎ها، از مزایای آن خواهد بود. آمار نشان می‎دهد در سال گذشته بالغ‌بر ۸/ ۳۰ میلیارد دلار سرمایه‎گذاری جسورانه جهانی در فین‎تک انجام گرفته که حاکی از رشد بیش از دو برابری این سرمایه‌گذاری است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ دي

به گزارش فارس، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی گفت:مدل و الگوی ارزیابی پیشرفت شبکه ملی اطلاعات نیازمند آموزش همگانی است و باید در قالب لیست بوم پایدار در اختیار مردم قرار بگیرد.
محمدحسن انتظاری عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در نشست علمی نگاهی دوباره بر ماهیت و میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات که بعدازظهر امروز در سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، گفت: اگر مدل و الگوی ارزیابی پیشرفت شبکه ملی اطلاعات براساس آموزش همگانی صورت بگیرد بدون شک سرعت راه‌اندازی آن افزایش یافته و در نهایت کشور صاحب شبکه داخلی خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ دي

به گزارش شرکت مخابرات ایران، سیدمجید صدری، با ارسال لوحی، از حوزه اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، به دلیل برگزاری و اجرای موفق نمایشگاه تلکام پلاس و بازتاب مطلوب آن، تشکر و قدردانی کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ دي

سامانه هوشمند اسنپ در طول ۵سال گذشته همواره در تلاش بوده تا با ارائه خدمات متنوع بتواند بهترین سرویس‌ را در اختیار کاربران خود بگذارد. سرویس هوایی اسنپ خدمت دیگری است که بدون‌شک می‌تواند نیاز بخشی از افراد جامعه را به خوبی مرتفع کند؛ باشد که هر روز شاهد اتفاقات تازه‌ای در دنیای حمل‌ونقل باشیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات گفت: حجم اقتصاد دانش بنیان ایران بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار است که ۲۵ درصد آن در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محقق شده است.
ستار هاشمی در نشست همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه در حوزه ICT که صبح امروز با حضور عمر فاتیح سایان معاون وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه در مرکز همکاری‌های بین المللی و مطالعات راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، به حرکت ایران به سمت اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر ایران در بخش فناوری و نوآوری بودیم و رتبه جهانی ایران در تولید علم از جایگاه ۳۴ به ۱۶ ارتقا یافته و در سطح منطقه نیز رتبه برتر هستیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: فاز مهندسی ماهواره مخابراتی «ناهید ۲ » مراحل پایانی را طی می‌کند.
به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، جلسه‌ای بین مسئولان سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران در جهت ارتباط و تعامل و همفکری بیشتر در اجرا و پیشبرد فعالیت‌های حوزه فضایی کشور برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

به گزارش پیوست، داستان تهیه‌ راهنمای جامع دریافت رمز دوم پویا از همان روزهای آغاز اعلام ضرب العجل برای این پدیده‌ی تازه آغاز شد. بانک ها و PSP ها نقش خود را در اطلاع رسانی به کاربر تقریبا فراموش کرده بودند و تومن به عنوان بزرگ‌ترین ابزار آنلاین پرداخت خرد، باید خودش را برای مقابله با مشکلات احتمالی آشنا نبودن کاربران با این فرایند آماده می‌کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ دي

به نظر می‌رسد از ورود مودم به کشور به‌دلیل حرکت به‌سمت تولید داخل جلوگیری می‌شود. این موضوع تا چه حد حقیقت دارد و به کجا رسیده است؟
به گزارش زومیت، چند روزی است که از گوشه و کنار می‌شنویم،‌ مودم‌های خارجی در کشور کمیاب شده‌اند یا با قیمت‌های گزاف و تقریبا به‌طور مخفیانه به‌فروش می‌رسند. زومیت درباره‌ی صحت و سقم این جریان پرس‌وجو کرده و اطلاعات آن را در خدمت خوانندگان عزیز می‌گذارد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند