محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۲ دي

مدیرکل دفتر بررسی‌های فنی و اقتصادی رگولاتوری با توجه به اثر اجتماعی تخلفاتی که در حوزه کدهای دستوری و خدمات ارزش افزوده صورت می‌گیرد، گفت: اگر اپراتوری سه بار در سال تخلف کند باید حدود ۴۵ میلیارد تومان جریمه بپردازد، این رقم بسیار قابل توجه است؛ ضمن آنکه علاوه بر جرایم بحث تعلیق، کاهش مدت اعتبار و لغو پروانه نیز مطرح شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۲ دي

شرکت مخابرات ایران در نامه ای به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، شرکت‌ها و نهادهای فعال در زمینه طراحی و تولید تجهیزات شبکه و IT را دعوت به همکاری کرد.
شرکت مخابرات ایران با ارسال نامه‌ای به دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، خواستار معرفی شرکت‌های فعال در زمینه طراحی و تولید تجهیزات شبکه برای همکاری شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۲ دي

ایرانسل و پست بانک، در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در راستای «حمایت از تولید و توسعه زیست‌بوم تلفن همراه هوشمند تولید داخل» تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۲ دي

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در جمع مدیران این شرکت تاکید کرد: صرفه‌جویی، کاهش هزینه‌ها و استفاده درست از منابع بودجه از دغدغه‌های اصلی است و نسبت به اجرای کامل و دقیق آن باید اهتمام ویژه داشته باشیم.
به نقل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، حمید فتاحی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در جلسه شورای اداری مدیران این شرکت، گفت: صرفه جویی و کاهش هزینه ها محور برنامه ریزی برای سال آینده است و در این خصوص باید بودجه در شرکت بویژه در استان ها باید به صورت هدفمند، کارا و اثربخش صرف شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ دي

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از تغییر رویکرد این پژوهشگاه در جهت استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در پروژه‌های تحقیقاتی ICT خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ دي

هیات وزیران در روزهای پایانی آذرماه، مُهر تصویب بر مصوبه‌ای زد که براساس آن اپراتورهای دارنده پروانه خدمات ارتباطی ثابت و همراه درصورت نقض تعهداتشان در حوزه ارایه خدمات شناسه دستوری (USSD) باید جریمه‌های سنگینی را پرداخت کنند. جریمه‌هایی که از کف ۵ میلیارد تومان برای اولین تخلف شروع شده و با تکرار تخلف تا سقف ۳۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد. رقم‌هایی که به نظر می‌رسد با هدف بازدارندگی از تخلف در این حوزه پیش‌بینی شده است. ابلاغ این مصوبه همزمان با فراگیر شدن خدمات مبتنی بر کد دستوری و ضرورت ساماندهی این حوزه با هدف پیشگیری از تخلفات بهانه‌ای فراهم کرد تا با دکتر علی محمد منتظری، مدیرکل دفتر بررسی‌های فنی و اقتصادی و مدیریت راهبردی رگولاتوری درباره این موضوع به گفتگو بنشینیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۱ دي

تفاهم‌نامه چهارجانبه حمایت از تولید و توسعه زیست بوم تلفن هوشمند تولید داخل امضا شد.
امروز و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهم نامه چهارجانبه حمایت از تولید و توسعه زیست بوم تلفن هوشمند تولید داخل بین وزارت ارتباطات، پست بانک ایران و شرکت ارتباطات سیار و ایرانسل امضا شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱۰ دي

تدوین طرح کلان فناوری نسل پنجم ارتباطات سیار (5G) در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات وارد فاز برنامه ریزی شد.
مهدی فسنقری معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح کلان 5G در حال حاضر در پژوهشگاه ICT در حال تدوین و برنامه‌ریزی است.

ادامه مطلب