محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۶ فروردين

امروز بیش از ۹۰ درصد روستاهای کشور به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند که از اهداف تعیین شده برای وزارت ارتباطات نیز بیشتر است و این عدد تا پایان دولت تدبیر و امید به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۶ فروردين

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کسب وکارها برای معرفی فعالیت خود از هوش مصنوعی کمک بگیرند، چرا که اکنون به دلایل مختلف اعتماد مردم به تبلیغات فضای مجازی کم شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۶ فروردين

مجید سلطانی ضمن اشاره به کاهش تخلفات و به دنبال راه اندازی سامانه شاهکار، توضیحاتی را درباره شرایط فعلی این شرکت و تأثیرگذاری آن در سایر صنایع بیان کرد.
مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه نظارتی بر تعلق گرفتن خطوط تلفن ثابت به افراد وجود دارد تا مثلا در یک واحد مسکونی با کاربری مسکونی بیش از ۲۰ خط تلفن ثابت داده نشود؟ افزود: طبق آخرین برنامه ریزی‌های معاونت امور مشتریان شرکت مخابرات، این تعداد خط اخیرا محدود شده است، چرا که خطوط براساس سامانه شاهکار داده می‌شود و چون در این سامانه بحث احراز هویت صورت می‌گیرد، میزان تخلفات را به شدت کاهش می‌دهیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۶ فروردين

شرکت عمران پرند روز اول فروردین به هنگام عملیات حفاری برای درخت‌کاری، جعبه تقسیم اصلی فیبر را به‌هم ریخته که به موجب آن خطوط تلفن ثابت، همراه اول و اینترنت ۱۲هزار خانوار در فازهای ۵ و ۶ مختل شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۵ فروردين

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، این ذرات که هنوز اطلاعات بسیار محدودی در مورد ماهیت آنها وجود دارد، در جریان یک آزمایش تجربی در سرن شناسایی شده‌اند و فعلاً کوارک‌های زیبا نام گرفته‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۴ فروردين

به گزارش دیجیاتو، کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، مجموعه جدیدی از قوانین و استانداردها را برای استارتاپ‌ها کشورهای عضو پیشنهاد داده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۴ فروردين

به گزارش پیوست، سال پیش قرنطینه و دور کاری حجم استفاده از اینترنت را چند برابر کرد و آماده نبودن اپراتورها و مخصوصا اپراتورهای ثابت برای سرویس دهی به این حجم از مشترک باعث شد، تا اینترنت همیشه دارای اختلال کشور بیش از گذشته دچار اختلال و قطعی شود. در نهایت هم اواسط فروردین و همچنین دراواخر اردیبهشت سال ۱۳۹۹ محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطاتات وعده داد که با واگذاری ۵ میلیون پورت VDSL (در همان سال کاربران) به سرعتی ۴ برابر سرعت فعلی دسترسی پیدا خواهند کرد. وعده‌‌ای که در نهایت یک پنجم آن محقق شده است و حالا که در روز اول سال ۱۴۰۰ هستیم کمتر از ۱ میلیون پورت VDSL واگذار شده در کشور وجود دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۳ فروردين

بنابر گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ضریب نفوذ ارتباطات سیار در ایران از مرز ۹۲ درصد گذشته است.
در تازه‌ترین فصل‌نامه‌ای که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور منتشر شده است، اکنون ضریب نفوذ تلفن‌همراه در ایران از مرز ۱۵۱ درصد گذشته است و ۱۲۷ میلیون سیم‌کارت فعال همراه در کشور وجود دارد.

ادامه مطلب