محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ خرداد

به گزارش روزنامه ایران، استخراج ارز مجازی (بیت کوین) در ایران به‌دلیل قیمت پایین برق و حتی مجانی بودن آن برای برخی، در حال رواج است. در شرایطی که تولید هر واحد ارز مجازی «بیت کوین» نیاز به مصرف ۷۲ هزار کیلووات ساعت، برق دارد و در ایران به هر کیلووات ساعت حدود ۵۰۰ تومان یارانه داده می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ خرداد

به گزارش پیوست، دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درنشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ از راه‌اندازی یک سالن با عنوان «الکام جابز» در این نمایشگاه خبر داد که قرار است زمینه را برای اتصال افراد جویای کار با صاحبان کسب‌وکار‌ها از طریق یک پلتفرم مخصوص در این زمینه فراهم کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ خرداد

به گزارش مهر، ‏رئیس سازمان فضایی ایران از افزایش قابل توجه درخواست‌های دستگاه‌های عمومی و دولتی برای پایش ماهواره‌ای شاخص‌های مختلف سرزمینی خبر داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ خرداد

به گزارش ایسنا، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از برگزاری دوره جدید بزرگ‌ترین مسابقات بازی‌های ویدئویی ایران با تغییرات و بهبودهای گسترده خبر داد و گفت: با توجه به استقبال خوبی که طی سال‌های گذشته از این رویداد شد، بنا داریم دوره‌ی جدید این مسابقات را گسترده‌تر و در سطح کیفی بهتری برگزار کنیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ خرداد

پژوهشگاه فضایی ایران در تعامل با مراکز دانشگاهی، ۳۷ پروژه پژوهشی را با پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران اجرا می‌کند.
به گزارش پژوهشگاه فضایی ایران، هادی رضایی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران در این باره گفت: در راستای توسعه تعاملات و همکاری‌های مشترک پژوهشگاه فضایی ایران با دانشگاه‌های کشور و حمایت از طرح‌های پژوهشی در این مراکز، این پژوهشگاه پروژه‌های متعددی را با مراکز دانشگاهی به اجرا درآورده که از جمله آن‌ها ۳۷ پروژه با پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران با مبلغی معادل ۱۰ میلیارد ریال است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ خرداد

جلسه اول کمیسیون «اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال» امروز (۲۰ خرداد) در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار و مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با رای اعضا به عنوان رییس کمیسیون انتخاب شد.
به گزارش پیوست، در این جلسه همچنین با رای اعضا فرزین فردیس به عنوان نایب رئیس اول و شهاب جوانمردی، نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۹ خرداد

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: پس از انتشار گزارش مبنی بر وجود مغایرت در بسته‌های اینترنتی برخی از دارندگان موافقت‌نامه پروانه ثابت و الزام آنان به جبران خدمات برای مشترکین، شرکت‌های مخابرات ایران، پارسان لین ارتباطات، پیشگامان توسعه ارتباطات، داده‌پردازی فن‌آوا و گروه فناوری ارتباطات شاتل این موضوع را در محاسبه آستانه مصرف منصفانه در نظر گرفته‌اند.

ادامه مطلب