محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ آبان

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، سید احمد معتمدی با بیان این مطلب افزود: طراحی و ساخت سوپر کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر در سال ۸۷ آغاز و در سال ۹۰ با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان از سوی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، راه‌اندازی شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ آبان

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: این رده‌بندی که با هدف شفافیت ارائه‌ی خدمات و حمایت‌ها به بازی‌سازان انجام می‌پذیرد برای دومین سال متوالی اتفاق می‌افتد و نام این پروژه همگرا است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ آبان

حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با مهر، گفت: در راستای ساماندهی ورود گوشی‌های مسافری به کشور و جلوگیری از قاچاق این کالا، سامانه‌ی ثبت گمرکی این گوشی‌ها راه‌اندازی شده است. این سامانه امکانی فراهم کرده که مسافرانی که با خود گوشی به کشور وارد می‌کنند، در این سامانه رجیستر می‌شوند.
وی توضیح داد: تا پیش از این هر مسافر محدودیتی برای ورود گوشی موبایل به کشور نداشت و می‌توانست با کد ملی خود هر تعداد گوشی وارد کند. اما هم‌اکنون با هماهنگی صورت گرفته با نیروی انتظامی و گمرک، هر مسافر امکان ورود یک گوشی با یک کدملی و پاسپورت را خواهد داشت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ آبان

به گزارش تسنیم، یکی از پلتفرم‌های توسعه یافته‌ی ایرانی در حوزه‌ی پیام‌رسانی، به شرکتی تازه تأسیس واگذار شد و تفاهم همکاری با یکی از شرکت‌های نزدیک به مخابرات امضاء کرد.
توسعه‌ی پیام‌رسان "آی‌گپ" از سال ۹۴ در دستور کار شرکت روی خط مدیا قرار گرفت و این شرکت جز پیشتازان انتشار تمامی کدهای برنامه‌نویسی پلتفرم مذکور به صورت متن‌باز بود.
در واقع بنیان‌گذار این پیام‌رسان به دنبال گسترش کار و فرهنگ متن‌باز در ایران بود و به گفته‌ی وی، در طول مدت طراحی و پیاده‌سازی آی‌گپ، تنها هدف ارائه‌ی نسخه‌ی کاملا بومی و امن بوده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ آبان

بر اساس اعلام گمرک، در هفت ماهه‌ی سال‌جاری تعداد یک میلیون و ۷۳۷ هزار و ۴۷۵ دستگاه گوشی تلفن همراه وارد کشور شده است.
در هفت ماهه‌ی سال‌ جاری تعداد یک میلیون و ۷۳۷ هزار و ۴۷۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۲۶۵ میلیون و ۹۶۳ هزار دلار وارد کشورمان شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ از نظر تعداد ۲۸ درصد و از حیث ارزش ۴۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ آبان

اعضای مجمع شرکت ملی پست ایران با تاکید بر استقرار نظام قیمت تمام شده‌ی سرویس‌ها و خدمات در پست، کلیات برنامه و بودجه سال ۹۸ این شرکت را تصویب کردند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با حضور سیروس موثقی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی، برای بررسی بودجه‌ی پیشنهادی سال ۱۳۹۸ شرکت پست با حضور تمامی اعضای مجمع این شرکت تشکیل شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ آبان

به گزارش ایبِنا، یکی از تاکیدات محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه‌ی اپراتورهای تلفن همراه ساماندهی وضعیت بازار سرویس‌های خدمات ارزش افزوده و پیگیری برخورد با متخلفان با همیاری اپراتورهای موبایل بوده است؛ در همین راستا نیز وزیر ارتباطات در حدود یک ماه گذشته از افزایش ۴ برابری شکایت در حوزه‌ی سرویس‌های ارزش افزوده در سامانه‌ی ۱۹۵ وزارت ارتباطات مبنی بر کلاهبرداری ۶ شرکت ارزش افزوده از مشترکان تلفن همراه و دریافت ۳۵ میلیارد تومان از ۲ میلیون مشترک آن هم بدون رضایت مشترکان خبر داد که توسط اپراتور مبالغ بازگشت و هم اکنون پرونده شرکت‌های متخلف در دادسرا مفتوح است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ آبان

به گزارش ایلنا، پلمب زودهنگام دفاتر اسنپ قبل از راه‌اندازی داستانی تکراری است که این سامانه بارها با آن مواجه شده است. در استان مازندران، بعد از بابل، حالا نوبت به دفتر آمل رسیده که قبل از آغاز فعالیت اسنپ پلمب شود و انواع سنگ‌اندازی‌ها در موردش صورت بگیرد. آن‌طور که حسین هزارجریبی، یکی از مدیران ارشد منطقه‌ای اسنپ می‌گوید:« حدود ۲۰ روزی می‌شود که درگیری‌های شهرداری و آژانس‌داران در آمل با بازاریابان اسنپ بالا گرفته است. علاوه بر انواع تبلیغات منفی و زد و خورد بازاریابان، یک مورد آدم‌ربایی هم در این شهر گزارش شده است. یکی از نیروهای نفوذی سازمان‌های مخالف اسنپ با خودرویی بدون پلاک اقدام به آدم‌ربایی یکی از بازاریابان کرده که خوشبختانه موفق نشده و شکایتی علیه‌اش تنظیم کرده‌ایم.

ادامه مطلب