محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ آبان

وزیر ارتباطات با تاکید بر موضع ایران در استفاده‌ی صلح‌آمیز از فضای سایبری، گفت: در حال بررسی بیانیه‌ی سایبری پاریس برای پیوستن به آن هستیم.
به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در شبکه‌ی اجتماعی توئیتر درباره‌ی دلایل نپیوستن ایران به «بیانیه‌ی پاریس برای اعتماد و امنیت در فضای سایبری» که از سوی یکی از کاربران مطرح شده است، گفت: همواره موضع جمهوری اسلامی ایران، تاکید بر استفاده‌ی صلح‌آمیز از فضای سایبری و حفظ امنیت جهانی بوده که در تمامی حضورهای ما در مجامع بین‌المللی مشهود است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ آبان

به گزارش نصر، واعظی با بیان اینکه اولین رویداد استارتاپی گردشگری ارس رویدادی است که پیش از این جای آن در استان خالی بوده است، گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان متولی توسعه‌ی فناوری در استان هدف گسترش پارلمان این حوزه برای تکامل اکوسیستم کسب و کارها را دارد و‌ یکی از حامیان برگزاری این رویداد می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه هفت مرکز رشد و سه مرکز نوآوری در سطح استان وجود دارد، اظهار داشت: یکی از این مراکز در منطقه‌ی آزاد ارس قرار دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ آبان

به گزارش ایبِنا، بررسی بخش‌هایی از گزارش نظارتی مجلس درباره‌ی اجرای قوانین مربوط به محیط کسب و کار نشان می‌دهد که یکی از مهم‌ترین و موثرترین مشوق‌های سرمایه‌گذاری و بهبود محیط کسب‌وکار، تسهیل و تسریع فرایندهای صدور مجوزهای کسب و کار است. در عین حال، افزایش تعداد صدور مجوزها در هر حوزه‌ی اقتصادی می‌تواند به عنوان یکی از شاخص‌های رشد و توسعه‌ی اقتصادی محسوب شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ آبان

به گزارش تسنیم، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از دو راهکار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای حمایت از استارتاپ‌ها خبر داد.
بسلیمان پاک سرشت با ارائه‌ی دو راهکار، شیوه‌ی حمایت سازمان از کسب‌وکارهای نوپا را تشریح کرد و گفت: از طریق شبکه‌ای کردن تجهیزات گسترده‌ای که در اختیار سازمان هست، برای نوآوران و فناوران، زمینه‌ی استفاده از این امکانات را فراهم می‌سازیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ آبان

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، با موافقت شورای گسترش آموزش عالی کشور، وضعیت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) از موافقت اصولی به قطعی تبدیل شد و این پژوهشگاه با ۳ پژوهشکده‌ی فناوری اطلاعات، پژوهشکده‌ی ارتباطات و پژوهشکده‌ی امنیت فاوا به فعالیت می‌پردازد.
همچنین پژوهشکده‌ی سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا نیز به عنوان چهارمین پژوهشکده با دریافت موافقت اصولی به مدت یک سال فعالیت خواهد کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ آبان

به گزارش ایرنا، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت پذیرش تغییرات و نقش افرینان جدید، گفت: آنچه در حوزه‌ی تراکنش اتفاق افتاده است، بازیگران جدیدی هستند که به حوزه‌ی تکنولوژی مالی و بانکداری کشور ورود کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ آبان

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر و مشاور علمی و پژوهشی وزیر ارتباطات، به منظور همکاری در زمینه‌ی ارتقای اینترنت اشیا، از دانشکده‌ی مخابرات بازدید کرد.
وی با اشاره به اعلام آمادگی برای همکاری در زمینه‌ی IOT (اینترنت اشیا) اظهار داشت: با توجه به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه‌ی اینترنت اشیا، دانشگاه امیرکبیر و دانشکده‌ی پست و مخابرات همکاری‌های لازم را با یکدیگر دارند.

ادامه مطلب