محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ آبان

گزارش‌ها حاکی از آن است که انجمن بلاک‌چین و صنعت ارزهای دیجیتال در روسیه قصد دارد به منظور تسهیل مبادلات مالی و تجاری به همکاری با ایران بپردازد.
به گزارش ایسنا، با توجه به گسترش روز افزون استقبال از ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده در جهان، بسیاری از کشورها با توسعه‌ی فناوری‌های نوینی همچون بلاک‌چین در تلاشند تا از این نوع جدید ارزهای دیجیتال به منظور پرداخت‌های مالی و تبادلات تجاری خود استفاده کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ آبان

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به سه نوع اقتصاد ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال و اقتصاد دیجیتال شده، گفت: در کشور برنامه‌ریزی‌ها برای حرکت به سوی اقتصاد دیجیتال است که در حوزه‌های مختلف اما بر پایه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات بنا شده است که در دنیا سهم آن از کل اقتصاد چیزی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ آبان

اگر از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نامتان است اطلاع ندارید، با مراجعه به سامانه‌ی استعلام تعداد سرویس‌های مشترکین اپراتورهای مخابراتی از این موضوع با خبر شوید و در صورتی که بدون اطلاع شما خطی به نامتان ثبت شده است، نسبت به قطع آن اقدام کنید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان

به گزارش ایلنا، نیلوفر مراد حاصل، مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه‌ی ارائه‌ی حساب‌های ICT در اقتصاد ایران که به صورت ویدیو کنفرانس با مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌های سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح حساب‌های ICT در سال ۹۵، گفت: در حالیکه تا قبل از سال ۹۲ از وضعیت این بازار در کشور گزارشی وجود نداشت، برای نخستین‌بار در سال ۹۲ با آمارهای سال ۹۱ گزارشی از وضعیت بازار ICT در کشور تهیه شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان

به گزارش دیجیاتو، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران آخرین آمارهای مربوط تاکسیرانی تهران را ارائه داد. به گفته‌ی علیرضا قنادان در پایتخت کشورمان ۷۹ هزار تاکسی وجود دارد. از این تعداد نزدیک به ۳۴ هزار دستگاه، تاکسی خطی و ۱۷ هزار دستگاه، تاکسی گردشی و حدود ۲۴ تا ۲۵ هزار دستگاه، تاکسی تلفنی هستند. تعدادی تاکسی ویژه در ترمینا‌ل‌ها و پایانه‌ها مشغول هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان

به گزارش پیوست، رئیس مرکز ملی فضای مجازی در چهارمین همایش تراکنش، مدیران تصمیم‌ساز را به استفاده و بهره‌برداری از بلاک‌چین و رمزارز دعوت کرد.
ابولحسن فیروزآبادی در مراسم افتتاحیه‌ی این همایش با اشاره به اینکه موضوع بلاک‌چین در دنیا موضوع مهمی است و ما نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌اعتنا باشیم گفت: «باید به فکر استفاده از فرصت‌های بهره‌گیری از بلاک‌چین و رمزارز باشیم.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان

به گزارش پیوست، مدیرعامل بانک پاسارگاد اعلام کرد: «دلیل فیلتر شدن سایت سهام‌یاب، نه شکایت این بانک بلکه نداشتن مجوز وزارت ارشاد بوده است با این حال بانک پاسارگاد همین امروز شکایت خود از سهام‌یاب را پس می‌گیرد.»
مجید قاسمی گفت: «ما باعث فیلتر شدن سایت سهام‌یاب نشدیم و قاضی به خاطر ما این حکم را صادر نکرد. بلکه چون این پلتفرم مجوز وزارت ارشاد را نداشته فیلتر شده است. به محض اینکه مجوزش را بگیرد فیلترینگ برداشته می‌شود.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان

به گزارش فناوران، در نخستین سال فعالیت سامانه‌ی همگرا، ۵۶ تیم و شرکت بازی‌سازی از حمایت‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در قالب سامانه‌ی «همگرا» بهره‌مند می‌شوند.
نشست خبری معرفی ساختار حمایتی همگرا روز گذشته در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد. حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد گفت: از این پس تمام حمایت‌های بنیاد از بازی‌سازان در قالب ساختار همگرا انجام می‌شود. پیش از این حمایت‌ها از صنعت بازی‌سازی بیشتر محصول‌محور بوده است اما در ساختار همگرا، از تیم‌ها و شرکت‌های بازی‌سازی حمایت صورت خواهد گرفت.

ادامه مطلب