محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ آبان

به گزارش مهر، به نقل از وزارت اقتصادی و دارایی، نخستین نشست هماهنگی تدوین نقشه‌ی راه اقتصاد هوشمند با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی و تعدادی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ آبان

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در حکمی رئیس و اعضای شورای راهبری پارک علم و فناوری تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات را منصوب کرد.
بر این اساس نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات به عنوان رئیس شورای راهبری پارک علم و فناوری تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ آبان

مطابق اعلام دبیرخانه نظام مدیریت سبز ارتباطات و فناوری اطلاعات مصرف برق در شش ماه نخست امسال در این وزارتخانه نسبت به سال گذشته نزدیک به یک چهارم کاهش داشته است.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیرخانه‌ی نظام مدیریت سبز ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که باتوجه به اقدامات انجام شده در سال جاری، مصرف برق در وزارت ارتباطات (بر اساس کیلووات ساعت) در شش ماهه‌ی نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ آبان

فرمانده‌ی انتظامی شهرستان بجستان گفت‌: سارقان سایت‌های مخابراتی و شرکت ایرانسل در بجستان شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ حسن آزادی‌خواه افزود: با وقوع سرقت هشت عدد باتری از سایت شرکت ایرانسل واقع در ارتفاعات هلالی بجستان و اعلام به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ این شهرستان، پلیس با تحقیقات خود چهار متهم را که از پیمانکاران شرکت ایرانسل بودند شناسایی و دستگیر کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ آبان

حمید فرهنگ، مدیرعامل شرکت همراه اول در نشست مشترک با مدیرعامل پست بانک ایران گفت: همراه اول، نگاه مثبتی به همکاری با این بانک دارد.
به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران: وی افزود: در شرایط فعلی نقش پست بانک در توسعه‌ی بخش ارتباطات بسیار مهم است و خیلی از کسب‌وکارهای وابسته را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ آبان

اولین دوره‌ی آموزشی پروژه‌ی "مطالعه و بررسی نسل پنجم شبکه ارتباطی و نحوه‌ی ارایه‌ی خدمات آن در کشور" در پژوهشگاه برگزار گردید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ آبان

به گزارش ایلنا، رئیس اتحادیه‌ی فناوران رایانه‌ی تهران از کاهش قیمت محصولات دیجیتال در هفته‌های آینده خبر داد.
مهدی میرمهدی با بیان اینکه درحال حاضر بسیاری از کالا‌های دیجیتال در گمرک دپو شده‌ است، گفت: طی هفته‌های اخیر حجم زیادی از کالاهای وارداتی در گمرک باقی مانده است و با جلساتی که با مدیران گمرک داشتیم، این محصولات به زودی ترخیص و روانه‌ی بازار خواهند شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ آبان

به گزارش ایرنا، رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران گفت: مشکل اصلی کشور نه فقدان بانک‌های اطلاعاتی و دیجیتال‌سازی اطلاعات که ضعف در تبادل اطلاعات و داده‌ها بین دستگاه‌ها است و حرکت در این مسیر، نخستین گام برای تحقق اقتصاد هوشمند به شمار می‌رود.

ادامه مطلب