محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ آذر

پیروز حناچی، سرپرست و شهردار منتخب تهران در شورای سیاستگذاری همایش تهران هوشمند گفت: بنیان تحولی عمیق در راستای تغییر زندگی مردم با ایده‌ی تهران هوشمند می‌تواند ایجاد شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، نشست شورای سیاست‌گذاری همایش و هفته‌ی «تهران هوشمند»، با حضور رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار تهران و نمایندگان مجلس، دولت و بخش خصوصی در شورای شهر برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳ آذر

به گزارش مهر، این کتاب با اسناد بالادستی فضای تولید و تبادل اطلاعات همراه است و به معرفی بیش از ۲۰۰ محصول و خدمت ارائه‌ شده توسط بیش از ۱۰۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان در بخش‌های فناوری‌های آشکارسازی آسیب‌پذیری، راهکارهای SIEM، مدیریت یکپارچه‌ی تهدیدات، امن‌سازی شبکه، گواهی الکترونیکی و PKI، سوییچ و روتر امن، سخت‌افزارهای خاص منظوره، فناوری‌های احراز هویت، خدمات فنی و عملیاتی، خدمات مشاوره و مدیریت، خدمات فرهنگ‌سازی و آموزش، خدمات آزمایشگاهی و اعتبارسنجی و مراکز آپای دانشگاهی طبقه‌بندی شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳ آذر

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه‌ی جلسه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در خصوص بررسی پیشرفت‌ها و موانع موجود بر سر راه دولت الکترونیک برگزار شد، با اشاره به نحوه‌ی اتصال کارت سوخت به کارت بانکی گفت: از امروز که صدور کارت سوخت از طریق اپلیکیشن دولت همراه و سایت دولت موبایل آغاز شده است، تا ساعت ۱۱ امروز ۱۵۷ هزار نفر با مراجعه به سیستم دولت همراه درخواست صدور کارت سوخت و اتصال به کارت بانکی را دادند.
وی افزود: روش سوخت‌گیری از طریق کارت بانکی به این طریق است که ۵۵ درصد نازل‌های پمپ بنزین‌ها به سیستم‌های متمرکز ما متصل شده‌اند و ۴۵ درصد نازل‌ها به دستگاه های pos (پرداخت) متصل هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳ آذر

به گزارش ایلنا، محمدجواد‌آذری جهرمی گفت: دولت به عنوان توسعه‌ی پروژه‌ی دولت الکترونیک بخشی از آن را در دست دارد و توسعه‌ی آن مستلزم همه‌ی نهادها است.
وی افزود: تا به حال حدود ۱۵۷ هزار ثبت‌ نام کارت سوخت از طریق الکترونیکی انجام شده است و این در حالی است که تنها چند ساعت از دسترس قرار گرفتن سامانه‌ی ثبت‌ نام به روی مردم می‌گذرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲ آذر

فرمانده‌ی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه‌ی نیروهای مسلح در نشست خبری رونمایی از سامانه‌ی «سرباز ماهر» اعلام کرد این سامانه با هدف افزایش مهارت آموزی سربازان پیش از خدمت، در حین خدمت و پس از خدمت راه‌اندازی شده و راهی برای رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال آن‌ها خواهد بود.
سید مهدی فرحی، در توضیح این سامانه گفت: «خرداد ۹۶ «قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه»در زمینه‌ی ارتقاء بهره‌وری سربازها ایجاد شد، قصد داشتیم بهره‌وری و مهارت‌آموزی سربازان را افزایش دهیم و فضای مجازی به کمک ما آمد. به همین جهت سامانه‌ای را طراحی کردیم تا علاوه بر سربازان، جوانان ذکور بالای ۱۵ سال که هنوز تحت قیومیت نیروهای مسلح قرار نگرفتند نیز از این ظرفیت بهره‌مند شوند.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲ آذر

به گزارش پیوست، طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی در صحن علنی مجلس (۲۷ آبان) و به صورت عادی به کمیسیون فرهنگی اعلام وصول شد تا پس از بررسی این طرح در کمیته‌ی فضای مجازی، این کمیسیون نیز اصلاحات خود را روی این طرح پر سر و صدای مجلس اعمال کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲ آذر

داتین «سامانه‌ی تشخیص تخلف بومی» را برای بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت تولید کرد. مدیر بازاریابی و فروش داتین با اعلام این خبر گفت: «سامانه‌ی تشخیص تخلف یکی از ابزارهای مهم هوشمند بانکی برای جلوگیری و رصد تخلفات در بانک‌ها و شبکه‌ی پرداخت است. سیستم تشخیص تخلف با تحلیل داده‌های تولید شده در سامانه‌های عملیاتی بانک فعالیت دارد که می‌تواند اطلاعات و دانش جدیدی را در اختیار بانک‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه‌ی پرداخت قرار دهد.» علیرضا نمازی با اشاره به اینکه محصولات مختلف تحلیلی و هوشمند کسب‌وکار که توسط این شرکت تولید شده است می‌افزاید: «سامانه‌ی تشخیص تخلف یکی از محصولات این مجموعه را می‌توان به دو بخش سامانه‌های تشخیص تخلف بانکی و تشخیص تخلف شرکت‌های پرداخت تقسیم‌بندی کرد.این سامانه‌ها به دو صورت آفلاین و آنلاین عمل می‌کنند.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲ آذر

به گزارش پیوست، کارگروه رفع موانع کسب‌وکارهای نوپا که با هدف بررسی شکایت سازمان‌های دولتی از این کسب‌وکارها که در زمستان سال گذشته ایجاد شده بود، روز گذشته سومین جلسه‌ی خود را برگزار کرد. مصوبات و مکتوبات این جلسه از این پس و بنا بر اعلام معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناروی اطلاعات، از حالت محرمانه خارج و به صورت عادی برگزار خواهد شد.

ادامه مطلب