محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ آذر

به گزارش ایسنا، عضو شورای فضای مجازی با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت کشور درگیر خدمات رایگان پیام‌رسان‌های خارجی هستند، گفت: به منظور توسعه‌ی پیام‌رسان‌های داخلی درصدد هدایت شرکت‌های دانش بنیان و نوآوران به این حوزه هستیم.
دکتر رسول جلیلی در نشست خبری با اشاره به جایگاه شبکه‌های اجتماعی در دنیا، افزود: در ایران به دلیل گسترش پهنای باند و ارتقاء نسل‌های جدید ارتباطی، فضای ارتباطی در قالب برنامه‌هایی در اختیار مردم قرار گرفته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ آذر

به گزارش مهر، به‌زودی با مصوبه‌ای که دولت با همکاری مرکز ملی فضای مجازی در دست تنظیم دارد، فعالیت استخراج‌کنندگان پول دیجیتال و صرافی‌های الکترونیکی ارزرمزها قانونی می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ آذر

به گزارش تسنیم، با اجرایی شدن تغییرات جدید در فرایند رجیستری گوشی‌های تلفن همراه و دسترسی به دیتابیس اطلاعات گذرنامه، سوءاستفاده از رویه‌ی واردات مسافری در خصوص گوشی‌های تلفن همراه به‌ طور کامل محدود خواهد شد.
شنیده‌ها حاکی از آن است که تغییرات جدیدی در خصوص رجیستری گوشی‌های تلفن همراه اعمال شده است. بر این اساس از این پس با هر پاسپورت امکان ترخیص یک گوشی تلفن همراه که از طریق رویه‌ی مسافری وارد شده است، وجود دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ آذر

به گزارش دیجیاتو، رضا الفت‌نسب، عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه‌ی کسب و کارهای اینترنتی از توقف کار کسب و کارهای مجازی در حوزه‌ی خرید و فروش سکه، طلا، جواهر و مصنوعات آن خبر داد و اعلام کرد که این اتحادیه با همراهی و همفکری کمیسیون تخصصی طلا و جواهر و فعالان مجازی همین حوزه در حال تدوین آئین‌نامه برای این دسته از کسب و کارهای مجازی است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ آذر

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در بازدید از مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر راه‌اندازی این مجموعه را فعالیتی مطابق با استانداردهای بین‌المللی مسئولیت اجتماعی عنوان کرد.
نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با حضور در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از نزدیک با فعالیت‌های این مجموعه و استارتاپ‌های مستقر در این مرکز آشنا شد.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این بازدید گفت: «از دانشگاه امیرکبیر و سامسونگ تشکر می‌کنم که زمینه‌ای را فراهم کردند تا جوانان ما در این شرایط خاص کشور بتوانند با استفاده از امکانات این مجموعه ظرفیت‌های خود را به خوبی نشان دهند.»

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

به گزارش بورس‌نیوز، کارشناس بازار سرمایه گفت: روزی که بازار روند نزولی را طی می‌کند زمان مناسبی برای عرضه‌ی اولیه نیست، امروز و در شرایط فعلی نیز بازار از شرایط مناسب برای عرضه‌ی اولیه برخوردار نبود اما برخلاف انتظار عرضه‌ی اولیه این سهام با استقبال خوبی مواجه شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

به گزارش ایبِنا، امیر صفری رئیس پژوهشکده‌ی بیمه در نشست خبری بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه که با محوریت "صنعت بیمه، نوآوری و فناوری اطلاعات" برگزار می‌شود، گفت: محور اصلی همایش امسال اینشورتک‌ها هستند، زیرا چالش اصلی صنعت بیمه ایران و جهان فناوری اطلاعات است.
وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات صنعت بانکداری و بازار سرمایه را نیز دستخوش تغییرات اساسی کرده است، افزود: نیروهای جدیدی که وارد صنعت بیمه می‌شوند، از فناوری اطلاعات بهره‌مند هستند و روش‌های سنتی دیگر جوابگوی نیازهای بیمه گذاران نیست.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

به گزارش ایبِنا از اتاق بازرگانی ایران، این طرح با مشارکت ۵ هزار و ۳۰۰ فعال اقتصادی منتخب انجام می‌شود و نتایج آن تا پایان دی‌ماه سال جاری منتشر خواهد شد. در راستای اجرای ماده‌ی ۴ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار مصوب ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی، طرح ملی پایش شاخص‌های ملی محیط کسب‌وکار کشور مربوط به دوره‌ی پائیز ۱۳۹۷، ویژه‌ی آمارگیری از فعالان اقتصادی زیرمجموعه‌ی اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تعاون ایران و اصناف ایران در ماه جاری، در سراسر کشور توسط مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران در حال اجرا است.

ادامه مطلب