محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ آبان

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری در آیین آغاز همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت حفاظت محیط زیست آلمان با هدف توسعه‌ی اقتصاد کم‌کربن که با حضور سفیر آلمان در ایران برگزار شد، گفت: مزیت‌های سرزمینی و ساختاری کشورمان در حوزه‌ی انرژی دو ویژگی مهم ایران است و ما به عنوان نخستین دارنده‌ی ذخایر هیدروکربنی جهان و سومین تولیدکننده‌ی گاز دنیا بخش قابل توجهی از ظرفیت جهانی در حوزه‌ی انرژی و محیط زیست را به خود اختصاص داده‌ایم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ آبان

به گزارش ایسنا، قرار گرفتن خبرهای مربوط به «بسته‌ی حمایتی دولت برای اقشار کم درآمد» در صدر اخبار، نشان‌دهنده‌ی حساسیت جامعه به این موضوع است؛ موضوعی که بعید نیست از چشم سودجویان نیز پنهان نماند. پلیس در این خصوص به شهروندان هشدارهایی را داده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۰ آبان

حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ سایت اینترنتی با میزبانی داخلی برای استفاده از ترافیک نیم‌بهای پهنای باند در سامانه‌ی ثبت دامنه‌های اینترنتی با میزبانی داخلی به ثبت رسیده‌اند، گفت: این سایت‌ها که عمدتا سایت‌های انتشار ویدئو هستند و ترافیک حجیمی را مبادله می‌کنند، بیش از ۹۵ درصد ترافیک داخلی کشور را در اختیار دارند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ آبان

به گزارش فناوران، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تعرفه‌ی نرخ پایه‌ی خدمات فنی تخصصی انفورماتیک سال ۹۷ را منتشر کرد.
این سازمان در راستای اﺟﺮای وﻇﺎﻳﻒ ﻣﺤﻮﻟﻪ در ﻣﺎده‌ی ۱۲ ﻗﺎﻧﻮن ﭘﺪﻳﺪآورﻧﺪﮔﺎن نرم‏‌اﻓﺰار مبنی ﺑﺮ ﺳﺎﻣﺎﻧﺪهی و نظم‏ﺑﺨﺸی ﺑﺎزار کسب‌‏وﻛﺎرﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺣﻮزه‌ی ﻓﻨﺎوری اﻃﻼﻋﺎت ﻛﺸﻮر و همﭼﻨﻴﻦ اﺧﺘﻴﺎرات ﻗﺎﻧﻮﻧی ﻣﻄﺮح در ﺑﻨﺪ ۱۲ ماده‌ی ۶۵ آیین‏ﻧﺎﻣﻪ‌ی ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺳﺎزﻣﺎن ﻧﻈﺎم ﺻﻨﻔی رایانه‌‏ای ﻛﺸﻮر ﻣﺼﻮب ﻫﻴﺎت‌وزیران، ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮع ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻣﺒﺎﻧی قیمت‏ﮔﺬاری ﺧﺪﻣﺎت حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات، این سازمان از سال ۱۳۸۹ در یک فرآیند علمی، مبتنی بر سنجش کارشناسی، بررسی میدانی و در برخی موارد عرف، اقدام به کشف قیمت خدمات کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ آبان

به گزارش پیوست، متقاضیان پرداخت‌یاری تا اول آذر ماه فرصت دارند تا تقاضاهای خود را به شاپرک ارائه دهند. به گزارش پیوست پرداخت‌یارهایی که تاکنون اقدام به ارائه‌ی درخواست‌ خود در قالب تقاضای فعالیت پرداختیاری به شاپرک نکرده‌اند و هم‌اکنون در حال سرویس‌دهی به مشتریانشان هستند اتصال‌ آن‌ها به پایانه‌های فروش و درگاه‌های پرداخت بعد ازا ین تاریخ اعلام شده قطع خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ آبان

به گزارش مهر، امیر ناظمی در توئیتر نوشت: کارگروهی که به منظور بررسی شکایت سازمان‌های دولتی از استارتاپ‌ها تشکیل شده بود، امروز سومین جلسه‌اش برگزار خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ آبان

به گزارش مهر، شرکت ارتباطات زیرساخت با صدور نامه‌ای به شرکت مخابرات ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از افزایش نرخ تماس با شبکه‌ی ثابت و سیار ۲۱۴ کشور خارجی خبر داد.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند