محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

به ایبِنا، روابط عمومی بانک ملت در واکنش به خبری مبنی بر توقف صدور کارت در شعب این بانک، این وقفه را مقطعی و به دلیل اختلال در ارتباط با سامانه‌ی برخط سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

به گزارش مهر، علی لاریجانی با حضور در سازمان فناوری اطلاعات از زیر ساخت‌های دولت الکترونیک بازدید کرد.
وی در این بازدید تأکید کرد: دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که برای اتصال به دولت الکترونیک مقاومت می‌کنند حتما از راه قانونی پیگیری خواهند شد.
وی افزود: همه ملزم به اجرای این امر هستند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

به گزارش تسنیم، در حالی مراحل رسیدگی به تخلفات بیش از ۲۰ شرکت واردکننده‌ی تلفن همراه به اتمام رسیده است که بازار منتظر تزریق گوشی‌های توقیف شده برای ایجاد تعادل در قیمت‌ها می‌باشد.
در روزهای اخیر رئیس اتحادیه‌ی صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی با اشاره به گوشی‌های تلفن همراهی که توسط مقام‌های قضایی توقیف شده بودند، مراحل رفع توقیف را گذرانده‌اند از توزیع آن‌ها از هفته‌ی آینده خبر داده است. این خبر در حالی اعلام شده که هفته‌های قبل نیز یکی از مسئولان صنفی نیز مباحثی را در خصوص شروع توزیع گوشی‌های تلفن همراه توقیف شده اعلام کرده بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ آذر

جمال هادیان در گفتگو با مهر اظهار داشت: به دنبال وقوع زلزله در استان‌های غرب کشور، مشکل خاصی در شبکه‌ی ارتباطی کشور گزارش نشده است.
وی ادامه داد: بر مبنای گزارش‌های دریافتی تا این لحظه ارتباطات استان کرمانشاه در حالت پایدار قرار دارد و مشکلی از این بابت اعلام نشده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ آذر

به گزارش پیوست، تپسی، در نامه‌ای به دو وزیر و دو معاون رئیس‌جمهوری خواهان توقف فعالیت انحصاری اسنپ و پیاده‌سازی رقابت آزاد در بازار حمل‌ونقل آنلاین شده است. در این نامه که به امضاء دیگر بازیگران حوزه‌ی حمل‌ونقل آنلاین یعنی الوپیک و ماکسیم هم رسیده و وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت و معدن، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاون حقوقی ریاست جمهوری مورد خطاب قرار گرفته‌اند، تپسی از دولت خواسته است تا به فعالیت‌های انحصاری اسنپ در این بازار پایان داده شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ آذر

به گزارش مهر، طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه با هدف شناسنامه‌دار شدن یکی از پر مصرف‌ترین کالاهای وارداتی کشور و مبارزه‌ی سیستمی با قاچاق تلفن همراه، از ۱۴ آذرماه سال گذشته پیاده‌سازی و اجرا شد تا صرفه‌ی اقتصادی قاچاق گوشی از بین رفته و حقوق مصرف‌کنندگان آن رعایت شود.
در آستانه‌ی یک ساله شدن طرح رجیستری، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان یکی از مجریان پیاده‌سازی این طرح ملی، وضعیت اجرای آن را در کشور اعلام کرد.
بر مبنای این آمار که تا پایان خردادماه ۹۷ را رصد کرده، مشخص شده که از تاریخ ۱۴ آذرماه ۹۶ تا پایان خردادماه ۹۷ بالغ بر ۲ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۲۹۲ گوشی موبایل از ۱۱ برند اصلی موبایل وارد کشور شده که از این تعداد یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۹۴۹ گوشی در سامانه‌ی رجیستری فعال شده‌اند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ آذر

به گزارش ایلنا، روانشناسان بارها و بارها نسبت به آسیب‌های استفاده از رایانه، تبلت‌ها و تلفن‌های‌هوشمند برای کودکان خبر داده‌اند؛ اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که محصولات دیجیتال می‌توانند تاثیر مثبتی روی افزایش بهروری هوش افراد کم سن‌و‌سال داشته باشد.
فریده کامیار روانشناس کودک گفت: استفاده از دستگاه‌های رایانه‌ای اگر کنترل شده باشد، می‌تواند نقش موثری در عملکرد هوشمندانه‌ی کودکان داشته باشد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۴ آذر

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی با بیان اینکه قدم‌های اولیه برای ارائه‌ی الکترونیکی شدن خدمات به مردم برداشته شده است، گفت: چند نکته در توسعه‌ی این پروژه وجود دارد که باید هرچه زودتر برطرف شود.
وی افزود: تعداد کمی از نهادها تا به حال به دولت الکترونیک پیوسته‌اند و از نمایندگان می‌خواهم تا با قانونگذاری مناسب به تنبیه و یا تشویق نهادها برای الکترونیکی شدن کمک کنند.
لاریجانی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور الکترونیکی شدن خدمات امری ضروری است.

ادامه مطلب