محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ آبان

حمید فتاحی در گفتگو با مهر با بیان اینکه طبق ابلاغیه‌ی مرکز ملی فضای مجازی، تنها ۲ پیام‌رسان بومی در لیست حمایت باقی می‌مانند، گفت: بر مبنای ارزیابی شاخص‌های فنی صورت گرفته از سوی مرکز ملی فضای مجازی و با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری، مقرر شد حمایت‌های ویژه‌ی وزارت ارتباطات از این پس، تنها از دو پیام رسان بومی «سروش» و «گپ» صورت بگیرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ آبان

به گزارش ایلنا، در کشور ما هم کم‌وبیش به این موضوع پرداخته شده و مدتی است که در بخش بازی‌های رایانه‌ای، وسواسِ خاصی برای حذف تصاویر غیراخلاقی و طبقه‌بندی بازی‌ها بر اساس سن کودکان اندیشیده شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ آبان

به گزارش ایبِنا، اپراتورهای همراه اول و ایرانسل بعد از افزایش قیمت ۸ تا ۱۸ دردصدی در بسته‌های اینترنت در چارچوب مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و ارائه‌ی بسته‌ی شبانه به عنوان هدیه، در اقدامی حجم شبانه را از بسته‌های خود حذف کرده‌اند اما بنا بر گزارش‌های ارسال شده از سوی کاربران فضای مجازی قیمت‌ بسته‌ها همچنان ثابت باقی مانده و بسته‌ی شبانه نیز برای اپراتور همراه اول که پیش از این برای بسته‌های اینترنتی بالاتر از ۱۰ گیگابایت به صورت رایگان از ساعت ۳ الی ۷ صبح ارائه می‌شد حذف شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ آبان

به گزارش ایلنا، البته آمارها نشان می‌دهد که بازیافت زباله‌های الکترونیکی تنها در کشور‌های صنعتی و در حال توسعه مورد توجه قرار دارند. بر اساس اعلام اتحادیه‌ی جهانی مخابرات (ITU)، در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش‌ از ۴۴ میلیون تن زباله‌ی الکترونیک در جهان تولید شده است که تنها ۲۰ درصد این عدد بازیافت شده و دوباره به چرخه‌ی تولید بازگشته است.
بر اساس گزارش ITU، با توجه به افزایش تولیدات محصولات دیجیتال، حجم زباله‌های الکترونیک روزبه‌روز در حال افزایش است و برآورد می‌شود تا سال ۲۰۲۱ ، شاهد تولید بیش‌ از ۵۲ میلیون تن زباله‌‌ی الکترونیکی در سراسر جهان باشیم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۵ آبان

به مهر به نقل از کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران، حمیدرضا احمدیان با بیان اینکه ۳ مساله‌ی صادارات، اپلیکیشن و تحریم موضوعات کلان و مهمی در این بخش محسوب می‌شوند، اظهار داشت: در این حوزه تحریم هیچ‌وقت نمی‌تواند مانع صادرات باشد و این موضوع همواره برقرار خواهد بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ آبان

به گزارش مهر به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، «نشست مدیریت اطلاعات پژوهشی؛ دسترسی آزاد به اطلاعات»، صبح یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه جاری ۱۳۹۷، در چهارمین کنگره‌ی متخصصان علوم اطلاعات برگزار می‌شود.
دسترسی آزاد به پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان و مسائل پیشرو، نقش ایرانداک در مدیریت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان در ایران، دسترسی به داده‌های پژوهشی در ایران، دسترسی آزاد، داده‌های آزاد و علم آزاد، محورهای موضوعی این نشست است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ آبان

حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با مهر با اشاره به حجم شکایت مردم از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی از سرشماره‌های شخصی گفت: آخرین تحلیل‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۴۰ هزار سیم کارت شخصی ارسال‌کننده‌ی پیامک تبلیغاتی، قطع سرویس شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ آبان

رئیس اتحادیه‌ی صنف فناوران رایانه‌ی تهران گفت: با وجود نوسان نرخ ارز و ثابت نبودن قیمت‌ها، فعالان صنف رایانه موظف به نصب اتیکت قیمت روز روی کالا هستند و بازرسی‌ برای اطمینان از نصب اتیکت از ابتدای این هفته آغاز می‌شود.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند