محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۶ شهريور

به گزارش دیجیاتو، مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات و مرکز تبادل داده ترافیکی (IXP) قرار است فردا (۱۶ شهریور) به دست وزیر ارتباطات افتتاح شود اما روز گذشته نقل قولی از نایب رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که می‌گفت این مرکز داده با هزینه ۴۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از پیام‌رسان‌های بومی تاسیس شده است. «سجاد بنابی» اکنون در گفتگو با دیجیاتو تاکید می‌کند که این مرکز داده برای تمامی خدمات شبکه ملی اطلاعات کاربرد دارد و مختص پیام‌رسان‌های بومی نیست.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۴ شهريور

رئیس کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی گفت: اگر دولت به این باور برسد که ICT موتور محرکه اقتصاد و برون رفت از رکود است، مطمئنا برنامه‌های خود را مبتنی بر توسعه فناوری اطلاعات پیش خواهد برد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۴ شهريور

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در نشستی که روز چهارشنبه (۱۲ شهریور)، با محوریت طرح منطقه غیرحضوری برگزار شد، تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ با حضور در سازمان فاوا و در گفت‌وگو با محمد فرجود، مدیرعامل این سازمان ابعاد مختلف این طرح و همچنین پهنه‌بندی هوشمند شهری را بررسی کردند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۳ شهريور

سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: طبق تصمیم شورای معاونان وزارت علوم در ابتدای شیوع ویروس کرونا به دانشجویان کم بضاعت از محل وام کم بهره صندوق رفاه دانشجویان تسهیلات خرید تبلت داده شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۳ شهريور

به گزارش پیوست، این روزها کلمه «دیجیتال» به یکی از رایج‌ترین عبارت‌ها تبدیل شده است. هرچیزی حالا با پسوند دیجیتال همراه شده است و بانکداری دیجیتال هم از این موضوع مستثنی نیست. اما مواجه شدن با این واژه در کشورهای مختلف متفاوت است اگر این روزها بانکداری دیجیتال در آمریکا و اروپا به تدریج تبدیل یک فرایند عادی زندگی شده است در ایران به تازگی جای خود را در فرایندهای بانکی و مالی باز کرده است و در کشورهای کمتر توسعه یافته هنوز جایی ندارد. در این گزارش به وضعیت بانکداری دیجیتال در پاکستان پرداخته شده است و به نظر می‌رسد در دوران کرونا و با ادعای «انقلاب دیجیتال در امور مالی»، بانکداری تجاری پاکستان اما در خواب فرو رفته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۲ شهريور

به گزارش آی‌تی‌ایران، رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس دهم از همکاری چین با ایران برای ایجاد اینترنت ملی خبر داد و گفت: در پیش‌نویس سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین این موضوع تحت عنوان همکاری ۲ کشور در جهت توسعه فضای مجازی قید شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۲ شهريور

به گزارش پیوست، مدیرعامل شرکت آسیاتک ابراز امیدواری کرد که با توجه به آماده بودن این شرکت، امکان عرضه اولیه سهام آسیاتک در بازار بورس تا آخر پاییز ۹۹ فراهم شود. محمد‌علی یوسفی‌زاده، در این گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی درباره موضوعات مختلفی از جمله دورکاری در دوران کرونا، سرویس‌های ADSL ، VDSL و خدمات دیتاسنتر، تعرفه سرویس‌ها، مشکلات پینگ و فعالیت کمرنگ آسیاتک در بازار VODها صحبت کرد. از جمله خبرهای مهمی که یوسفی‌زاده در این گفت‌وگو به پیوست اعلام کرد پیگیری طرح راه‌اندازی دیتاسنتر در کنار مسیر‌های بین‌الملل برای ارائه سرویس به شرکتهای خارجی بود. هرچند مدیرعامل آسیاتک تاکید می‌کند اجرای این طرح تا مراحل نهایی کمی زمانبر است ولی به باور او تحقق این طرح می‌تواند برای کشور ارزآوری خوبی به دنبال داشته باشد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۱ شهريور

پس از هواوی و تیک‌تاک، حالا نوبت پروژه کابل‌های زیردریایی اینترنت است تا تحت تاثیر روابط متشنج آمریکا وچین قرار گیرد و مسیرش تغییر کند؛ پس از اینکه مسئولان آمریکا نسبت به پروژه گوگل و فیسبوک برای اتصال لس‌آنجلس به هنگ‌کنگ از طریق ۸ هزار مایل فیبر نوری و استفاده نادرست پکن از آن ابراز نگرانی کردند، این دو شرکت پروژه‌ را نا تمام باقی گذاشتند.

ادامه مطلب