محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۸ شهريور

نائب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت از افتتاح فاز نخست مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات با ظرفیت ۱۰۰ رک در بومهن خبر داد و گفت: در این دیتاسنتر خدمات رایگان به پیام رسان های بومی ارائه می شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۸ شهريور

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون ۲۲۰ درخواست خوداظهاری در رابطه با دستگاه‌های موجود استخراج رمزارز، در سامانه بهین‌یاب ثبت شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۷ شهريور

به گزارش فارس، رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی با بیان اینکه آغاز ترم مهرماه در طول یک هفته از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود، گفت: نیم‌سال تحصیلی جدید به صورت مجازی برگزار می‌شود و دانشجویان تازه وارد که از آبان‌ماه پذیرش می‌شوند باید طی 3 هفته حضوری آموزش ببینند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۷ شهريور

به گزارش پیوست، محققان روش تازه‌ای پیدا کرده‌اند که از طریق آن می‌توانید تمام آرشیو نتفلیکس را در کمتر از یک ثانیه دانلود کنید. طبق گزارش وبسایت گیزمودو (Gizmodo) محققان دانشگاه لندن (UCL) ضمن انتشار مقاله‌ای در نسخه سپتامبر مجله IEEE (موسسه مهندسی الکتریکی و الکترونیکی) از ثبت رکورد تازه‌ای به عنوان سریع‌ترین اینترنت جهان خبر دادند. این پهن‌باند فیبر نوری سرعتی برابر با ۱۷۸ ترابایت بر ثانیه دارد. این رکورد پنج برابر رکورد قبلی که از سوی محققان ژاپن ثبت شده بود سرعت دارد و نشانگر آن است تا چه اندازه به اینترنت سریع و مقرون به صرفه نزدیک شده‌ایم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۷ شهريور

بر اساس گزارشی که صبح دیروز توسط گارتنر منتشر شد فروش جهانی تلفن هوشمند در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ برابر با ۲۰.۴ درصد کاهش یافته است. این موسسه تحقیقاتی خاطر نشان کرده که پاندمی کرونا ویروس همچنان بر صنعت تلفن همراه اثر می گذارد و به همین خاطر فروش جهانی تلفن هوشمند در فصل گذشته به ۲۹۵ میلیون دستگاه تنزل پیدا کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۷ شهريور

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تاکنون ۲۲۰ درخواست خوداظهاری در رابطه با دستگاه‌های موجود استخراج رمزارز، در سامانه بهین‌یاب ثبت شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۶ شهريور

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به حمایت از صنایع مرتبط با حوزه «آی.تی » و «آی.سی.تی» برای استقرار در منطقه گفت: با اقدامات صورت گرفته تبدیل پیام به قطب دیتا سنتر در حوزه مرکزی کشور قطعی شد.

ادامه مطلب