محبوب ترین ها
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۰ شهريور

معاون دیجیتال ایرانسل در نشست «نقد و اندیشه» وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر لزوم حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان محتوای داخلی برای تولید ثروت در راستای تقویت اقتصاد دیجیتال تأکید کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۹ شهريور

به گزارش پیوست، اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی گزارش عملکرد خود در سال ۹۸ را منتشر کرده که براساس این گزارش بیشترین تعداد شعبه‌های راه‌اندازی شده از کسب‌وکارها مربوط به حوزه بازاریابی شبکه‌ای و تاکسی‌های اینترنتی است. در این بین در استان فارس بیشترین شعبه رسمی کسب‌وکارها راه‌اندازی شده است. براساس این گزارش، تعدادی اعضای این اتحادیه تا پایان سال ۹۸ به هزار و ۴۲۰ رسیده است. همچنین در سال گذشته اتحادیه ۴۱۸ پروانه کسب‌ صادر کرده که از این تعداد ۲۰۶ پروانه در شهر تهران صادر شده و کمترین پروانه‌های صادر شده متعلق به شهرهای همدان، لرستان،کرمانشاه، خراسان جنوبی و بوشهر است. در سال گذشته با پیگیری‌های اتحادیه ۳ هزار و ۱۶۸ شکایت ثبت شده در پنل اتحادیه، نماد اعتماد الکترونیکی، وزارت ارشاد و اتاق اصناف مختومه شده است. از سوی دیگر در سال ۹۸، ۲۰۰ کسب وکار توسط کمیسیون بازرسی اتحادیه مورد بازرسی حضوری و آنلاین قرار گرفتند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۹ شهريور

مدیرکل نظام مدیریت امنیت اطلاعات (نما) گفت: امکان صادرات خدمات تخصصی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات توسط ایران به کشورهای همسایه وجود دارد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۸ شهريور

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوا نسیون تمپره در مورد ارائه منابع مخابراتی برای کاهش بلا و عملیات امدادی به تصویب کمیسیون بهداشت نرسید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۷ شهريور

به گزارش پیوست، هجدمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس امروز (۱۷ شهریورماه) برگزار شد. در این مراسم رئیس پارک علم و فناوری پردیس اعلام کرد که سه هزار و ۵۶۲ شرکت دانش‌بنیان عضو این پارک هستند و در سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند با تولید محصولات خود مانع خروج ۸۸ میلیون دلار ارز از کشور شوند. در این مراسم همچنین برترین شرکت‌‌های پارک فناوری پردیس هم معرفی شدند و براین اساس «شرکت نرم‌افزار و سخت‌افزار ایران (نوسا)» به عنوان برترین شرکت پارک معرفی شد. شرکت آسان‌پرداخت پرشین (آپ) به عنوان شرکت پیشگام در ایفای مسئولیت اجتماعی و شرکت فناوری اطلاعات پاسارگاد آرین (فناپ) به عنوان شرکت پیشگام در دو حوزه «تولید و توسعه فناوری» و «ارتقا و توسعه سازمانی» برگزیده شدند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۷ شهريور

به نوشته‌ی روزنامه ایران، با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و در کنار آن آغاز آموزش آنلاین، دغدغه خانواده‌ها برای هزینه اینترنت بیشتر می‌شود. در همین راستا با تأکید شورای عالی فضای مجازی اعمال تفکیک ترافیک داخل از خارج و تعرفه نیم بها (تعرفه ترجیحی) این بار برای محتواهای آموزش الکترونیکی مطرح شده است. درباره این اقدام با بهنام ولی‌زاده، مدیر کل مدیریت یکپارچه شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات و فعالان حوزه آموزش الکترونیکی گفت‌و‌گو کرده‌ایم.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۶ شهريور

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات با بیان اینکه سیم کارت «شاد» توزیع نخواهد شد، با اعلام هشدارنسبت به سوءاستفاده کلاهبرداران برای فروش سیم کارتی تحت این عنوان، درباره نحوه فعالسازی بسته اینترنت «شاد» توضیح داد.
محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام در خصوص نحوه فعالسازی بسته اینترنت رایگان برای دانش آموزان توضیح داد و توصیه‌هایی را برای مراقبت والدین از فرزندان در فضای مجازی مطرح کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۶ شهريور

تازه‌ترین گزارش وضعیت ارتباطات روستاهای کشور نشان می‌دهد اکنون ۳۵هزار و ۵۱۹ روستا (حدود ۹۰ درصد) به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند. قبل از آغاز دولت یازدهم این عدد «صفر» بوده است.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند