محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۹ خرداد

یک حسگر در حالی که نیازی به باتری ندارد قادر است فشار باد تایر دوچرخه را به گوشی هوشمند کاربران منتقل کند.
به نقل از نیو اطلس، بررسی مداوم فشار باد لاستیک دوچرخه یک کار پرزحمت و دشوار است، به همین دلیل مهندسان اقدام به ساخت یک حسگر موسوم به "PSIcle" کرده‌اند که به دوچرخه‌سواران امکان می‌دهد میزان فشار باد تایرها را به سادگی با نگاه بر روی گوشی هوشمند خود بررسی کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۹ خرداد

به گزارش آی‌تی‌ایران، اپل احتمالا در سال ۲۰۲۲ از نسل جدید و پیشرفته‌ای از ایربادهای وایرلس خود تحت عنوان ایرپاد پرو رونمایی خواهد کرد. محصولی که گفته ‌می‌شود مجهز به قابلیتی برای ردیابی فعالیت‌های ورزشی و رصد سلامتی کاربران عرضه ‌می‌شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۹ خرداد

به گزارش دیجیاتو، اپل همچنان در حال توسعه محصولی ترکیبی از هوم‌پاد و اپل تی‌وی است. این دستگاه نمایشگر و دوربین خواهد داشت تا امکان برقراری تماس‌های فیس‌تایم را برای شما فراهم کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۸ خرداد

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، شب گذشته پدیده ابرماه کل در آسمان بخش‌هایی از جهان قابل مشاهده بود.
این پدیده در حقیقت همزمانی دو رویداد ابرماه و ماه خونین بود. پدیده مذکور زمانی اتفاق می‌افتد که ماه در نزدیک ترین فاصله با زمین قرار دارد و بزرگ‌تر از اندازه معمول دیده می‌شود و از سوی دیگر هاله ای قرمز رنگ آن را فرا می‌گیرد. به همین دلیل به رویداد مذکور ابرماه خونین گفته می‌شود. اما از آنجا که ماه گرفتگی فعلی در ماه می و فصل رویش گل‌ها اتفاق افتاده به این پدیده ابرماه گل می‌گویند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۸ خرداد

به گزارش مهر به نقل از اسپیس، یک موشک فالکون ۹ همراه ۶۰ ماهواره اینترنتی استارلینک به فضا رفت.
۹ دقیقه پس از پرتاب، قسمت اول موشک به زمین بازگشت و روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس فرود آمد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۸ خرداد

به گزارش مهر به نقل از اسپیس، هلی‌کوپتر مریخی ناسا (نبوغ) حین انجام ششمین پرواز آزمایشی در سیاره سرخ با مشکل روبرو شده است.
نبوغ ٢٢ می این عملیات را انجام داد که هدف آن نشان دادن قابلیت‌های مختلف این ابزار است. قرار بود در این عملیات هلی‌کوپتر ١.٨ کیلوگرمی در ارتفاع١٠ متری، مسافت ۱۵۰ متر را به سمت جنوب غربی طی کند و سپس ۱۵ متر به سمت جنوب برود و تصاویری ثبت کند، سپس ۵۰ متر به سمت شمال شرقی برود و روی زمین فرود بیاید.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۸ خرداد

به گزارش مهر به نقل از اسکای نیوز، بزرگترین نقشه از ماده تاریک جهان منتشر شده است. به گفته محققان ماده تاریک که از زمین قابل مشاهده نیست، ٨٠ درصد جهان را تشکیل می‌دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۸ خرداد

به گزارش آی‌تی‌ایران، اخیراً برنامه هواوی برای معرفی تلویزیون‌های پیشرفته و هوشمند سری اسمارت اسکرین مشخص شده است. بر اساس گزارش‌ها، این شرکت قرار است مدل‌های جدید از تلویزیون‌های Smart Screen را در رویداد آتی خود و با قیمتی بسیار مناسب معرفی کرده و روانه بازار کند.

ادامه مطلب