محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۳ خرداد

به گزارش ایسنا، «گوگل» اعلام کرد از این پس برای شرکت‌های نفت و گاز ابزارهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ایجاد نخواهد کرد. به نقل از دیلی‌میل، این اقدام گوگل در پاسخ به گزارش‌هایی از سازمان «صلح سبز» به نام «نفت در ابر» انجام شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۳ خرداد

به گزارش گجت‌نیوز، گوگل به تازگی صفحه مرور قابلیت‌های Android 11 را به‌روز کرد و نحوه نام گذاری شبکه های 5G و 4G در این سیستم عامل مشخص شد. ظاهرا 5Ge در اندروید 11 به معنای اتصال به شبکه LTE است!

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲ خرداد

شیوع گسترده ویروس کرونا توسعه و برقراری شبکه 5G را در بسیاری از کشورها به‌خصوص اروپا به تعویق خواهد انداخت.
بر اساس گزارش وب سایت networkworld، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری به تازگی برآورد و اعلام کرده‌اند که شیوع گسترده به ویروس کرونا یا بیماری کووید-۱۹ که تاکنون بسیاری از کشورهای جهان را به شدت درگیر کرده و آنها را با بحران های متعددی مواجه کرده است، بدون شک راه ‌اندازی و توسعه زیرساخت‌های مربوط به نسل پنجم شبکه اینترنت همراه موسوم به شبکه 5G را در بسیاری از کشورهای جهان به‌ویژه قاره اروپا نیز به تعویق خواهد افتاد؛ به گونه ای که پیش بینی می شود برقراری آن را حداقل به مدت دو ماه عقب خواهد انداخت.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲ خرداد

به گزارش دیجیاتو، به دنبال شیوع ویروس کووید-19 مایکروسافت هم به جمع دیگر کمپانی هایی پیوسته که قصد دارند رویدادهای آتی خود را به شکل آنلاین برگزار کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲ خرداد

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC)، با باز کردن باند ۶ گیگاهرتز برای استفاده در Wi - Fi موافقت کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تصمیم ۲۳ آوریل کمیسیون ارتباطات فدرال می‌تواند ۱۲۰۰ مگاهرتز پهنای باند جدید برای تجهیزات نسل بعدی Wi - Fi را ایجاد کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱ خرداد

به گزارش دیجیاتو، اپل آپدیت iOS 13.5 را با دو قابلیت جدید مرتبط با کرونا منتشر کرد. این بروزرسانی با ایجاد تغییراتی در Face ID آنلاک کردن آیفون با ماسک را آسان تر می‌کند و همچنین پشتیبانی از فاز اول سیستم ردیابی تماس کرونا که اپل با همکاری گوگل توسعه داده را به ارمغان می‌آورد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت

فیسبوک و اینستاگرم قدم بزرگ دیگری در مسیر تسهیل خرید اینترنتی برداشتند. قابلیت Facebook Shops به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا پیج فیسبوک یا اینستاگرام را برای دنبال کنندگان به فروشگاه اینترنتی تبدیل کنند. فیسبوک می‌گوید این قابلیت به کسب و کارهای کوچکی که به خاطر شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند کمک می‌کند.

ادامه مطلب