محبوب ترین ها
گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ آذر

امسال برای پنجمین بار متوالی است که Mail.Ru Group یکی از کمپانی های پرطدفدار روسیه، اقدام به برگزاری مسابقات برنامه نویسی هوش مصنوعی کمپانی Russian AI Cup کرده است. اما امسال اولین بار است که مسابقه مذکور به صورت بین المللی برگزار می شود. پوشش خبری این مسابقات را بخش Hi-Tech Mail.Ru به عهده گرفته است.

ادامه مطلب
گوناگون
بهناز زادبخش۲۰:۲ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳۰ آبان

در یک تجربه آزمایشگاهی، میمونی که به دلیل آسیب نخاع کنترل پای راست خود را از دست داده بود، توانست راه برود. این پیشرفت در فناوری درمان آسیبهای نخاعی، گامی مهم به شمار می رود. آسیب نخاع، موجب قطع ارتباط مغز و ماهیچه ها و موجب اختلال در ارسال پیام مغز به ماهیچه ها و نهایتا منجربه فلج اندامها می شود. هدف این پژوهش پزشکی در «موسسه تکنولوژی فدرال» شهر "لوزان"، بازسازی این ارتباط بود. یک پروتز ۴.۲ سانتیمتری در ناحیه کنترل حرکت در مغز قرار داده شد. هدف ازاین ایمپلانت، این است که جاندار، راه رفتن را درک کرده و داده را بطور همزمان به یک دستگاه تنظیم کننده حرکت (پیس میکر) منتقل می کند. این دستگاه در انتهای ستون مهره ها جای داده شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
مهدی پرهیزی۱۱:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۸ آبان

نام‌نویسی متقاضیان شرکت در کارگاه Hour of Code با همکاری Code.org توسط Apple آغاز شده است. سال جاری، Apple قصد دارد در هفته‌ی آموزش علوم کامپیوتر، در بازه‌ی ۵ تا ۱۱ دسامبر در نزدیک به ۵۰۰ فروشگاه Apple در سراسر جهان، کارگاه Hour of Code را برگزار نماید. در گذشته Apple تنها اقدام به برگزاری رویدادهای یک روزه‌ای نموده بود.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۸ آبان

به گزارش ریانووستی، اپراتور های بزرگ روسیه در حال فیلترینگ شبکه اجتماعی LinkedIn هستند. حتی ثبت نام و دریافت اکانت کاربری نیز در این سایت ممنوع شده است. بر طبق این گزارش افراد متخلف نیز مشمول مجازات کیفری خواهند شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

شب گذشته، Mark Zuckerberg در پاسخ به اتهاماتی مبنی بر اینکه اخبار جعلی در Facebook نتیجه‌ی انتخابات در ایالات متحده را به نفع پیروزی Donald Trump تحت تاثیر قرار داده، بیانیه‌ای منتشر کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

در اغلب موارد پس از افتادن گوشی ممکن است شیشه گوشی شکسته و یا به صفحه نمایش آسیب برسد اما به گزارشی از خبرگزاری Leikeji، گوشی iPhone 7 Plus کاربری پس از افتادن از دست وی و برخورد با زمین منفجر شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

به گزارشی از روزنامه گاردین، در صفحه اصلی اکانت هزاران کاربر Facebook، اعلامیه ای در مورد فوت و مراسم یاد بود کاربران ایجاد شده است. حتی مارک زوکربرگ مدیرعامل این شبکه اجتماعی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۲ آبان

شرکت مخابراتی AT&T قابلیت جدید خود را معرفی کرد. شرکت مذکور همانند طرح‌های رایگان اپلیکیشن‌های Binge On و Music Freedom شرکت T-Mobile، طرحی را ارائه می‌دهد که به طور خودکار پخش همه‌ی ویدئوهای آنلاین را با رزولوشن و پهنای باند کمتر انجام خواهد داد. مگر آنکه کاربر در تنظیمات، انتخاب دیگری انجام دهد. AT&T ویژگی مذکور را Stream Saver نام نهاده و بیشتر در جهت استفاده در طرح‌های دیتای نامحدود مشترکان کاربرد دارد.

ادامه مطلب