محبوب ترین ها
گوناگون
بهناز زادبخش۴:۵۵ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ آذر

"هانکه" 54 ساله مادر 3 فرزند است. او از سال 2008 دچار سندرم مغزی شده است.
پزشکان توانسته اند با کار گذاشتن یک قطعه پیوندی در مغز او که از بیماری "نورون حرکتی" رنج می برد، به او کمک کنند تا با اطرافیانش ارتباط برقرار کند. این بیماری سبب می شود اعصابی که مسئول عضلات خاصی در بدن هستند از کار بیافتند،" استفن هاوکینگ" دانشمند معروف نیز به همین بیماری مبتلاست. ضعف عضلانی، تنفس بیماران را تحت تاثیر قرار می دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
بهناز زادبخش۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۰ آذر

آن هنسن، به طور مادرزادی نابینا نبوده است. در ده سالگی به او گفته شد دچاراختلال در بینایی است. این اختلال، منجر به تولید یک بیماری مهلک چشمی به نام "رتینیت پیگمنتوزا" گردید و حدود 10 سال پیش بینایی خود را به طور کامل از دست داد. اما این مسئله موجب نشد که در طی دوره 50 ساله زندگی خود، از روانکاوی در منزلش در"کپنهاگ"دست بردارد. اکنون او دارای یک ابزار جدید با تکنولوژی بالاست.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۰ آذر

در تازه‌ترین وقایع پیرامون Ubisoft، این شرکت محکوم به پرداخت میلیون‌ها یورو جریمه در خصوص انجام تخلف تجارت داخلی شده است. سازمان AMF مبلغ ۱.۲۵ میلیون یورو جریمه برای مدیرعامل بخش مونترال Ubisoft در نظر گرفته است. در بین تخلف‌کنندگان سمت‌هایی چون مدیرعامل استودیوی جهانی، مدیر محصول اجرایی بخش مونترال و مدیر توسعه‌ی برند این شرکت دیده می‌شوند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۹ آذر

Google در حال درهم‌آمیختن صنعت‌های مختلف با استفاده از قراردادن سرویس‌های کوچک و سبک آنان در نتایج جست‌جوی خود می‌باشد. این‌بار Rotten Tomatoes و IMDb به همراه Google در حال آزمایش ویژگی به منظور نمره‌دهی به فیلم‌ها مستقیما در داخل نتایج جست‌جو می‌باشند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۹ آذر

Google در نظر دارد هدایای تعطیلات کارمندان خود را در سال جاری به امور خیریه واگذار کند. این طرح در راستای تصمیم سال گذشته‌ی Google گرفته شده است که به کارمندان این شرکت پیشنهاد شده بود گوشی‌های Nexus 5X خود را به خیریه واگذار کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۹ آذر

با رشد و توسعه‌ی صنعت واقعیت مجازی و ایجاد استارتاپ‌های مختلف در این حوزه، چند شرکت بزرگ فناوری همچون Google ،HTC ،Oculus ،Samsung ،Sony و Acer با همکاری یکدیگر انجمن جهانی واقعیت مجازی را با نام Global VR Association بنا کرده‌اند تا پتانسیل واقعیت مجازی را برای کاربران به حداکثر برسانند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۸ آذر

دپارتمان تحقیقات هوش مصنوعی Apple قصد دارد به سکوت بلند مدت خود پایان دهد و اقدام به انتشار مقالات خود در این زمینه نماید. این خبر را مدیر تازه استخدام شده‌ی واحد هوش مصنوعی این غول تکنولوژی در طی ارائه‌ی خود با موضوع سامانه‌های پردازش اطلاعات خنثی در بارسلونا اعلام داشته است.

ادامه مطلب