محبوب ترین ها
گوناگون
بهناز زادبخش۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۶ آذر

به گفته پژوهشگران افزایش گاز متان، باعث ایجاد تغییرات محیطی و آب وهوایی شده و تلاشهای بین المللی برای کنترل گرم شدن زمین را به خطر می اندازد. از این رو پژوهشگران درصدد راهی برای کاهش این گاز در راستای تثبیت شرایط کنونی هستند. بر اساس یک پژوهش علمی جدید، تولید گاز متان در سالهای اخیر با افزایش قابل توجه همراه بوده است. نتیجه این پژوهش آزمایشگاهی که در کشور در فرانسه انجام شده است، نشان می دهد که تولید متان از سال ۲۰۰۷ افزایش قابل توجه داشته و در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ با ده درصد افزایش به ثبت رسیده است.

ادامه مطلب
گوناگون
بهناز زادبخش۲۰:۹ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۵ آذر

هر ساله نزدیک به هشت میلیون تن ضایعات پلاستکی وارد دریاها می شوند.
گروهی از محققان با جمع آوری اطلاعات از اقیانوس آرام، مسیرهای زباله های پلاستیکی که در دریا ها شناور هستند را شناسایی می کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۴ آذر

شرکت Imgur که همواره به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز عرضه‌کننده‌ی خدمات تصویری در جهان محسوب می‌شود، به‌تازگی قابلیت‌های جدید چت کردن و ویژگی‌های متعاقب آن را ارائه کرده است. همانطور که می‌دانید، Imgur یک سرویس آنلاین اشتراک‌گذاری عکس است که ماهانه ۱۵۰ میلیون کاربر برای اشتراک GIF‌ها و ترفندهای علمی از آن استفاده می‌کنند. برای بسیاری از Imgurians که در سایت از راه‌دور دوستی‌های آنلاین ایجاد کرده‌اند، چت کردن در این سرویس به جای استفاده از برخی ابزار‌های ارتباطی دیگر، مناسب‌تر است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۴ آذر

Google و دولت کوبا قراردادی را به امضاء رسانده‌اند که اجازه می‌دهد، این غول اینترنت با نصب سرورهایی در این جزیره، امکان دسترسی به اینترنت با کیفیتی بهتر را فراهم کرده و خدماتی برای اجرای محتوای محبوب Google، مانند ویدیوهای YouTube که نیاز به پهنای باند بالایی دارند را ارائه نماید.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ آذر

منبع خبری چینی Tencent، در گزارشی اعلام کرد که به تازگی انفجار یک مورد iPad Air در هنگام شارژ گزارش شده است. دستگاه در حین شارژ به شدت گرم شده و ناگهان اففجار رخ داده است به گونه ای که اجزا این گجت در سراسر اتاق پراکنده شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۲ آذر

Kaspersky Lab شکایت خود را علیه کمپانی مایکروسافت به کمیسیون اروپا تنظیم کرده است. وکلای این کمپانی در حال حاضر مشغول جمع آوری اسناد و شواهد برای محکوم کردن این کمپانی هستند.

ادامه مطلب