محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ دي

امروز، بزرگ‌ترین شرکت مخابرات، AT&T، سرویس جدیدی را برای مسدود کردن خودکار تماس‌های اسپم یا مزاحم معرفی کرد. AT&T Call Protect، سیستم شناسایی شماره‌های خاصی است که مطمئنا سرچشمه‌ی مزاحمت دارد و بی‌درنگ برای تماس‌ها هشدار ارسال کرده یا آنها را مسدود می‌کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ آذر

یکی از اعضای ارشد شرکت اوراکل، George A. Polisner، پس از اقدام مهم مدیر عامل این شرکت فناوری غول‌پیکر، Safra Catz، استعفا داد. چراکه Safra Catz به عضویت تیم انتقال Trump درآمد و شور و شوق خود را نسبت به رئيس جمهور منتخب اظهار داشت. همانطور که هفته‌ی گذشته گزارش شد، Trump به تازگی نشستی را برای رهبران تکنولوژی در Trump Tower نیویورک برگزار کرد. پس از این دیدار، Catz دعوتِ پیوستن به تیم تحول Trump را پذیرفت.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ آذر

توسعه دهندگان ژاپنی می گویند، ایموجی ها کم کم به زبان جدیدی در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی تبدیل خواهند شد. به گفته آنان این زبان روز به روز در حال گسترش است و می تواند بسیاری از ارتباطات در این فضا را پوشش دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ آذر

گوشی هوشمند iPhone 7 به عنوان محبوب ترین گوشی هوشمند سال 2016 معرفی شد. به گزارشی از تحلیلگران موسسه Counterpoint Market Technology، پرچمدار کمپانی Apple به عنوان رهبر بازار موبایل در سال 2016 انتخاب شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ آذر

کمپانی Microsoft در حال برنامه ریزی برای شرکت در یکی از بزرگترین نمایشگاه های صنعت تلفن همراه سال آینده یعنی Mobile World Congress 2017 (MWC 2017) است. کارشناسان بر این عقیده اند که این کمپانی محصولات جدیدی را با خود به ارمغان خواهد آورد زیرا چندی پیش به صورت کامل خط تولید گوشی هوشمند Lumia را متوقف کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۷ آذر

به تازگی Pinterest دریافته است که ۳۰ درصد نرخ استخدام شرکت را مهندسین زن تشکیل داده‌اند. این تعداد بسیار زیاد است، بنابراین شرکت مذکور در سال ۲۰۱۷ قصد دارد آن را به ۲۵ درصد کاهش دهد. مدیر عامل Pinterest، آقای Ben Silbermann در وبلاگ این شرکت عنوان داشته در طول سال‌های گذشته، نرخ استخدام زنان مهندس در Pinterest فقط ۲۲ درصد بوده است. شاید یکی از دلایل اولویت استخدام مهندسین ارشد زن در مقابل تعداد بی‌شمار مهندسین جوان، همین امر باشد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۶ آذر

ایرلند بیان داشته است که اقدام جرمیه‌ی مالیاتی اتحادیه‌ی اروپا بر علیه Apple فراتر از اختیارات آن و با درکی درست از قوانین داخلی مالیاتی این کشور نبوده است. اتحادیه‌ی اروپا پیش‌تر اقدام به جریمه‌ای ۱۳.۵۹ میلیارد دلاری برای شرکت Apple به دلیل مسائل مالیاتی کرده بود.

ادامه مطلب