محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۴ تير

به گزارش پیوست، همزمان با هشدار کمیته‌های ملی دموکرات و جمهوریخواه درمورد خطرات امنیتی تیک‌تاک، ناوارو مشاور معاملاتی کاخ سفید به اقدام قطعی برای مقابله با این اپلیکشین اشاره کرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۲۱ تير

به گزارش فارس، کارشناسان امنیتی مایکروسافت از دریافت حکم دادگاه در ماه جاری برای کنترل شش نام دامنه خبر داده اند که از آن‌ها برای طراحی حملات فیشینگ بر علیه کاربران آفیس 365 استفاده شده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۵ تير

با افزایش خریدهای اینترنتی، کلاهبرداری‌های اینترنتی هم افزایش یافته و این موضوع اهمیت رعایت نکات امنیتی را آشکار می‌کند تا کاربران هنگام انجام خریدهای آنلاین متضرر نشوند.
کلاهبرداران با راه‌اندازی سایت‌های جعلی که شبیه به سایت‌های اصلی است، به ربودن اطلاعات افراد، اغلب برای سوءاستفاده‌های مالی اقدام می‌کنند؛ در این شیوه که اصطلاحاً به فیشینگ معروف است، از طریق اطلاعات واردشده توسط کاربران در صفحات جعلی حساب‌های بانکی قربانیان خالی می‌شود و البته روش‌های مختلفی هم برای فیشینگ وجود دارد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۵ تير

به گزارش ایسنا، پس از صفحات «فیشینگ» و پیامک‌هایی که با موضوع روز یا به نام یک سامانه می‌رسیدند، در نوعی از کلاهبرداری پیامک‌هایی در شمایل یک پیام واریز مبلغی پول به حساب شما ظاهر می‌شود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۳ تير

به نوشته‌ی همکاران سیستم و به گزارش forbes، مایکروسافت به منظور گزارش آسیب‌ پذیری‌های درگاه Thunderbolt و تایید مشکلات امنیتی آن فعالیت‌های اینتل در این زمینه را تایید می‌کند و در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که این نقص امنیتی به هکرها امکان می‌دهد با دسترسی فیزیکی به رایانه شخصی بتوانند سیستم کنترلی درگاه مربوطه را تغییر دهند و سرویس امنیتی آن را غیرفعال کنند. این طور که گفته می‌شود تمامی رایانه‌های شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز که به درگاه Thunderbolt مجهز هستند این آسیب پذیری را شامل می‌شوند و فقط برخی مدل‌هایی که سال گذشته با سیستم محافظ Kernel DMA روانه بازار شدند از این مشکل در امان هستند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۳ تير

فیسبوک باری دیگر خود را در یک ماجرای پر حرف و حدیث و جنجالی دید. این شرکت به تازگی اعلام و تایید کرد که هزاران شرکت نرم‌افزاری و توسعه‌دهنده به اطلاعات کاربران غیرفعال در این پلتفرم دسترسی داشتند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۲ تير

به گزارش ایسنا، در حالی که سایت رسمی سامانه همتا hamta.ntsw.ir است، کلاهبرداران برای فریب و سوءاستفاده کاربران، پیامک‌هایی به همراه لینک سایت‌های فیشینگ ارسال می‌کنند.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند