محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۶ خرداد

به گزارش پیوست، روزهای پایانی تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ به نفوذ اطلاعات کاربران ایرانی در اینترنت گره خورده است. ۱۳ فروردین هم در ادامه اتفاقات ۱۲ فروردین در مورد لو رفتن اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام، خبر رسید که اطلاعات ۵ میلیون کاربر سیب‌اپ، پلتفرم ارائه اپلیکشن‌ برای ios نیز افشا و در اینترنت به فروش می‌رسد. حالا مدیرعامل سیب‌اپ با تایید این نفوذ به سیب‌اپ اما فروش اطلاعات تمامی ۵ میلیون کاربر این پلتفرم را تکذیب می‌کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۶ خرداد

به گزارش ایسنا، اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام در بازار سیاه اینترنت برای فروش گذاشته شده و تنها اقدامی که اکنون می‌توان انجام داد، حذف پوسته‌های غیررسمی دردسرساز است تا در آینده اطلاعات کمتری از کاربران در معرض خطر قرار گیرد.
پس از فیلترینگ تلگرام، در کنار پیام‌رسان‌های داخلی، استفاده از نسخه‌های غیررسمی تلگرام در بین کاربران ایرانی رواج یافت و اگرچه کارشناسان امنیتی بارها استفاده از نسخه‌های غیررسمی را منع کردند، اکنون شماره تلفن و شناسه‌های کاربری ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام از طریق این نسخه‌های غیررسمی جمع‌آوری شده و برای فروش در بازار سیاه قرار گرفته است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۴ خرداد

به گزارش فارس، شرکت سیسکو هشدار داده که یک نقص امنیتی خطرناک در برنامه جاوا می تواند شرکت هایی را که از نرم افزارهای مرکز تماس این شرکت استفاده می کنند، دچار مشکل کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۴ خرداد

به گزارش مهر، طبق گزارش‌های منتشر شده، هکرها به حساب گیت‌هاب ‫مایکروسافت نفوذ کرده و ۵۰۰ گیگابایت داده را از مخازن خصوصی این شرکت به سرقت برده‌اند.
به نقل از مرکز ماهر، گیت‌هاب یک بستر توسعه‌ نرم‌افزار محبوب است که میزبانی نرم‌افزار را برای حدود ۴۰ میلیون برنامه‌نویس ارائه می‌دهد. برنامه‌نویسان از این بستر برای کنترل نسخه‌ نرم‌افزار خود استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۳ خرداد

به گزارش فارس، نسخه جدیدی از یک تروجان قدیمی با حمله به برنامه‌های پیام‌رسان موبایلی در تایلند مشکلات زیادی را به وجود آورده است. این تروجان به گوشی‌های اندرویدی حمله می‌کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۳ خرداد

به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس پژوهشکده امنیت فاوای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تشریح محورهای پنج گانه اداره آزمایشگاه های امنیتی، از برگزاری نخستین دوره جرم یابی دیجیتال برای کارشناسان فنی پلیس فتا خبر داد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲ خرداد

به گزارش ایسنا، طبق نخستین گزارش مرکز ماهر از رصد بانک‌های اطلاعاتی، ۳۶ پایگاه داده فاقد احراز هویت شناسایی‌ و مشخصات و اطلاعات آنها تحلیل شده است و مالکان این پایگاه‌های داده موظفند در اسرع وقت نسبت به از دسترس خارج کردن آن‌ها اقدام کنند، در غیر این صورت به مراجع قضایی جهت پی‌گیری بعدی معرفی خواهند شد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۲ خرداد

به گزارش پیوست، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی هک سایت نماد اعتماد الکترونیکی را رد و اعلام کرد اطلاعات منتشر شده در شبکه‌های مجازی با اطلاعات واقعی سایت نماد تطابق ندارد.
عصر روز سیزدهم فروردین تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که خبر از نشت اطلاعات از سایت نماد اعتماد الکترونیکی می‌داد؛ اما علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به پیوست گفت :«برای ما مشخص شده است که این اطلاعات صحت ندارند و هیچکدام از اطلاعاتی که روی این تصاویر منتشر شده با نمادهای صادر شده تطابق ندارد.» او اعلام کرد که به زودی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در این خصوص اطلاعیه‌ای رسمی صادر خواهد کرد.»

ادامه مطلب