محبوب ترین ها
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۳۱ خرداد

به گزارش ایسنا، در صورتی که ازطریق شماره یا حساب شبکه اجتماعی دوستان خود با پیام درخواست پول مواجه شدید، پیش از برقراری تماس و اطمینان از صحت هویت ارسال‌کننده و این درخواست، پولی واریز نکنید.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ خرداد

به گزارش مرکز ماهر، مرکز ماهر از انتشار گسترده نسخه جدید باج افزار STOP در کشور خبر داده که در نرم‌افزارهای مرتبط با پایان‌نامه‌ها جاسازی می شود و بیشتر، قشر دانشجو و کاربران خانگی را هدف قرار داده است.
باج‌افزار STOP برای نخستین بار در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۱۷ میلادی مشاهده شده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۲۴ خرداد

شرکت خودروسازی هوندا با انتشار بیانیه‌ای از حمله سایبری و توقف فعالیتهای بین المللی خود خبر داده است.
هوندا که یکی از بزرگترین و موفق‌ترین خودروسازان ژاپن به شمار می‌روند و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده است، با انتشار بیانیه‌ای از حملات سایبری و باج افزاری و توقف فعالیت‌های خود در خارج از ژاپن سخن گفته و در این خصوص اعلام کرده است: هوندا موتورز سعی دارد هر چه زودتر تاثیر و تبعات منفی ناشی از این حمله سایبری جدید را کاهش داده و هرچه زودتر به بازیابی فعالیت های تولید، فروش و توسعه در کارخانه های مختلف خود در سراسر جهان بپردازد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ خرداد

رئیس پلیس فتا بوشهر در خصوص ارسال پیامک های جعلی جهت آزادسازی سهام عدالت به شهروندان هشدار داد.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح این خبر گفت: برخی از مردم بدون توجه به اینکه آزادسازی سهام عدالت به واریز هیچگونه وجه یا پرداخت اینترنتی نیازی ندارد، به سایت جعلی تبلیغ شده مراجعه می‌کنند و اطلاعات حساب خود را ثبت کرده و از این طریق به درگاه اینترنتی فاقد اصالت یا فیشینگ هدایت می‌شوند، در نتیجه اطلاعات حسابشان در اختیار سودجویان قرار می گیرد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۸ خرداد

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در خصوص کلاهبرداری با ترفند فروش بسته اینترنت با آرم و لوگوی یکی ازاپراتورهای تلفن همراه خبر داد.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این خبر اظهار داشت: با طرح شکایت نماینده حقوقی یکی از اپراتورهای تلفن مبنی براینکه شخصی ناشناس اقدام به کلاهبرداری در محیط شبکه های اجتماعی با آرم و لوگوی این اپراتور کرده است، رسیدگی به این پرونده در دستور کار افسران پلیس فتا قرار گرفت.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۷ خرداد

به گزارش دیجیاتو، صدها هزار سایت وردپرسی بیش از ۲۴ ساعت مورد حملات سایبری گسترده‌ای قرار گرفتند که هدف از آن‌ها، دسترسی به اعتبارنامه‌های دیتابیس بوده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۷ خرداد

به گزارش ایسنا، اگرچه برای اجبار سازمان‌ها و دستگاه‌ها به حفاظت از داده‌های شخصی، قانون وجود دارد،‌ اما این قانون پاسخگوی همه نیازها نیست و به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حال حاضر امنیت مربوط‌به داده‌های کسب‌وکارها بر عهده پلیس فتاست و وزارت ارتباطات در حال تلاش برای گرفتن این مسوولیت است.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند