ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير

به گزارش ایلنا، در حالیکه در دنیا با بازار چندصد میلیارد دلاری محتوای دیجیتال و خدمات ارزش افزوده مواجهیم، استفاده نکردن از شرکت‌های فعال این حوزه که بالغ بر ۴۰۰ شرکت در کشور هستند، به نوعی هدر دادن دارایی است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير

به گزارش مهر، پلتفرم «سروا» که روز گذشته و همزمان با مراسم روز جهانی ارتباطات به بهره برداری رسیده است یک درگاه ارتباط بخش غیردولتی به بخش دولتی است که به کمک آن، امکان استفاده کسب‌وکارهای دیجیتال و آنلاین از داده‌های دولتی از طریق این درگاه امکان‌پذیر می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با تهیه دستورالعمل عملیاتی وسایل پرنده بدون سرنشین کنترل از راه دور به دنبال تحقق اهدافی چون «نظارت بر فعالیت پروازی پهپادها با کاربرد غیرنظامی» و «توسعه زیرساخت‌های مناسب برای استفاده از مزایای بکارگیری پهپادهای غیرنظامی» است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به مشکلات حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور، گفت: معضل اصلی این است که دولت نمی‌تواند از یک شرکت شکایت کند و اپل هم در ایران نمایندگی رسمی ندارد که بتوانیم با آن‌ها مذاکره کنیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پانزدهمین جلسه از نشست‌های نقد و اندیشه که با حضور غلامرضا ظریفیان استاد دانشگاه، دکترای تاریخ اسلام و معاون اسبق وزارت علوم، علی‌رضا میر کمالی دکترای حقوق جزا و جرم‌شناسی و عضو هیئت‌علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی و محمود گلزاری روان‌شناس بالینی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی، برگزار شد کارشناسان «خشونت در فضای مجازی» و راهکارهای عدم ترویج آن را مورد بحث قرار دادند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير

اپلیکیشن تومن با انتشار بیانیه‌ای از تصمیمات اخیر سازمان تاکسیرانی در اجرای طرح هم‌پذیرندگی شرکت‌های پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی انتقاد کرده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری‌جهرمی در توییترش نوشت: «هنوز ۲۴ ساعت از رونمایی از طرح نوآفرین در نوآفرین ۹۸ نگذشته که ۱۵۶ گروه و شرکت به ما برای ایجاد ایران هوشمند پیوستند. همه با هم خواهیم توانست.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير

به گزارش مهر، امیر ناظمی عصر امروز در مراسم افتتاحیه سامانه نوآفرین خاطرنشان کرد: هفته آینده وزرای ارتباطات این ۴ کشور در تهران نشست چهارجانبه‌ای را برای ایجاد بازار مشترک حوزه فناوری اطلاعات و فعالیت‌های مشترک خواهند داشت که هدف آن حمایت از همکاری استارتاپ های این کشورها با یکدیگر در قالب رویدادهای مشترک و نیز ایجاد بازار مشترک ICT و خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است. این همکاری‌ها می‌تواند دانش فنی و توان رقابتی استارتاپ های ایرانی در بازارهای خارج از کشور را ارتقا بخشد و نقش مهمی در رونق کسب و کار دیجیتالی در ایران داشته باشد.

ادامه مطلب