ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۹ بهمن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد که در ایام دهه مبارک فجر ۱۱۰۰ روستا عمدتاً در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان که قبلاً فاقد پوشش تلفن همراه بودند، تحت پوشش دو اپراتور همراه اول و ایرانسل قرار گرفتند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در برنامه پرسمان سیمای استان سمنان، با بیان اینکه این استان با وجود پهناوری، دارای جمعیت کم و متمرکز است گفت: این خصوصیات کار را در حوزه ارتباطات ساده می‌کند و به کمک سواد مردم، زیرساخت احداث‌شده و دانش عمومی موجود ازنظر شاخص IDI استان سمنان در رتبه دوم قرار دارد که وضعیت خیلی خوبی به نسبت دیگر استان‌ها است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۹ بهمن

شبکه زیرساخت کشور هسته اصلی شبکه ملی اطلاعات است و موضوع کیفیت و پایداری این شبکه بسیار مهم و همواره مورد توجه بوده است، از این رو مدیران زیرساختی کشور همواره تاکید دارند که ایستگاه‌های ما باید استاندارد بالایی داشته باشد.
به گزارش ایسنا، شبکه IP شرکت ارتباطات زیرساخت کشور قرار بود تا نیمه نخست امسال بازسازی شود و در این راستا این شرکت در فعالیت‌هایی مثل راه‌اندازی CDN و پیام‌رسان‌های داخلی با اختصاص فضا و ارائه امکانات فنی و سایر تسهیلات کمک کرده و به نوعی به عنوان بازوی دولت در کمک به بخش خصوصی محسوب می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۹ بهمن

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که باید هر چه زودتر به جنگ با فضای مجازی در کشور پایان داده شود و با بهره‌گیری از همین فضا به دشمنان نظام پاسخ دهیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ بهمن

مجموع معاملات انجام شده در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در ۸ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۱۹۸ درصد افزایش یافته است.
به گزارش پیوست، طبق آماری که از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت منتشر شده است مجموع معاملات انجام شده در ۸ ماهه اول امسال در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) ۱۹۸ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال ثبت شده این در حالی است که در همین دوره زمانی در سال گذشته (۱۳۹۶) در این سامانه ۶۶ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال حجم مجموع معاملاتی انجام شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ بهمن

پیام‌رسان بله به زودی کیف‌پول رمز ارز «پیمان» می‌شود.
به گزارش پیوست، پیمان رمزارزی است که با پشتوانه طلا قرار است از سوی کنسرسیوم ققنوس صادر شود. این کنسرسیوم با همکاری بانک‌های ملی، ملت، پارسیان و پاسارگاد و همچنین هلدینگ بهسازان ملت، فناپ و شرکت سرمایه‌گذاری تک‌وست از زیرمجموعه توسن شکل گرفته است .
این کنسرسیوم تقریبا ۱۰ روز پیش هم در مراسمی اولین توکن خود با پشتوانه طلا را عرضه کرد. توکن معادل یک رمزارز جدید حاصل از ICO در نظر گرفته شده است. ICO فرایندی است که طی آن شخص حقیقی یا حقوقی در داخل کشور اقدام به صدور رمزارز یا توکن دیجیتال جدید کرده و چندین واحد از آن را با اهدافی مانند تامین سرمایه در اختیار سرمایه‌گذاران می‌گذارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ بهمن

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران برای حل معضل ترافیک تهران و ارتباط بهتر با مردم سراغ فضای مجازی آمده است.
به گزارش پیوست، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از فعالان رسانه‌ای فضای مجازی خواست تا راهکارهای پیشنهادی خود برای حل مشکل ترافیک و بهبود ارتباط پلیس و مردم ارائه دهند. در همین زمینه نیز اولین نشست از مجموعه نشست‌های رسانه‌ها و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با موضوع همفکری در این زمینه برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ بهمن

کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی الزامات ارائه خدمات نقشه بومی را مشخص کرد. بر اساس خبری که در سایت مرکز ملی فضای مجازی منتشر شده این الزامات با توجه به اهمیت خدمات نقشه، مخاطرات و فرصت‌های آن و نیازمندی‌های این حوزه برای کاربرد هر چه بیشتر نرم‌افزارهای بومی تبیین شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ بهمن

اتصال سامانه اعتبارسنجی ایران به قبوض خدماتی در دستور کار شرکت اعتبارسنجی ایران قرار گرفته‌ است.
به گزارش پیوست، هم‌اکنون این شرکت مذاکرات خود برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت اتصال قبوض خدماتی به سامانه اعتبارسنجی را آغاز کرده است.
با اتصال قبوض خدماتی مانند قبوض آب، برق، تلفن و قبوض مربوط به شهرداری‌ها به این سامانه تقریبا تمامی شهروندان ایرانی اعتبارسنجی خواهند شد و از سویی دیگر از این اعتبار خود می‌توانند در نظام بانکی بهره ببرند.

ادامه مطلب