ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن

روابط عمومی سایت دیوار در اطلاعیه‌ای، موضوع کلاهبرداری در این سایت‌ها را به «سهل‌انگاری و اعتمادهای بی‌جا در فضای معامله افراد با یکدیگر» مربوط دانست.
به گزارش پیوست، پس از آنکه رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دادستانی تهران درخواست کرد به دلیل ناتوانی مدیران سایت دیوار در کنترل آگهی‌ها و افزایش میزان کلاهبرداری‌های رخ داده در این سایت، این پلفرم اینترنتی خرید و فروش کالاهای دست دوم مسدود شود، روبط عمومی دیوار در جوابیه‌ای اعلام کرد: «ما شرایط پلیس را در روزهای اخیر درک می‌کنیم و همواره تلاش کرده‌ایم در فضای همکاری مشکلات را حل کنیم. حتما مقامات پلیس هم تایید می‌کنند که در عمده پرونده‌ها دیوار نقشی نداشته و سهل‌انگاری و اعتمادهای بی‌جا در فضای معامله افراد با یکدیگر باعث بروز این مشکلات شده است.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن

مجری طرح هوشمندسازی پارکینگ‌های حاشیه‌ای منطقه ۲ اعلام کرد از ۱۵ فروردین سال ۹۸ با نهایی شدن فاز فنی این طرح، پارکینگ‌های حاشیه خیابان، به صورت هوشمند برای مردم قابل استفاده خواهند بود.
سهیل مظلوم با بیان اینکه در حال حاضر فاز عملیاتی این طرح آغاز شده، به پیوست گفت: «در حال نصب تجهیزات مکانیزه هوشمند و اتمام کارهای فنی پروژه هستیم. اما تا نیمه فروردین سال آینده پروژه نهایی شده و مردم می‌توانند از این پارکینگ‌های حاشیه هوشمند در منطقه ۲ استفاده کنند.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن

به گزارش مهر، احمد همتی بعدازظهر چهارشنبه در نشست فعالان و نخبگان حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی استان سمنان با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و علیرضا آشناگر استاندار سمنان به میزبانی سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ضمن بیان اینکه اگر بگوییم آینده جهان وابسته به فناوری اطلاعات است حرف گزافی نگفتیم، ابراز داشت: بی‌تردید سرنوشت کشورها به این‌ تکنولوژی بستگی دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن

به گزارش مهر، به دنبال دستور صریح رئیس جمهور مبنی بر حل مشکل پیامک‌های تبلیغاتی که سال‌ها است مشترکان تلفن همراه با آن مواجه هستند، روند پیگیری این موضوع از سوی وزارت ارتباطات سرعت بیشتری یافته است.
حسن روحانی اول بهمن ماه در جمع مدیران وزارت ارتباطات با تاکید براینکه دریافت پیامک‌های گاه و بیگاه تبلیغاتی نارضایتی مردم را به همراه دارد، از وزیر ارتباطات خواست چاره ای برای این معضل بیاندیشد.
پس از این دستور، وزیر ارتباطات به دفاتر خدمات ارتباطی که با شیوه‌های غیرقانونی، سیم‌کارت تلفن همراه را در اختیار ارسال‌کنندگان پیامک‌های مزاحم قرار می‌دهند، اخطار داد و اعلام کرد: موضوع جریمه «لغو مجوز» بدون اغماض و پذیرش توجیه در قبال این تخلف، به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شده و اجرایی می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قزوین روز پنجشنبه در جمع مدیران حوزه عمرانی و زیربنایی استان گفت: بسیاری از شاخص‌های موجود در حوزه ارتباطی به هیچ عنوان با پیش از انقلاب قابل مقایسه نبوده تا جایی که در برخی بخش ها با پیشرفت های ۱۰۰ درصدی روبرو بوده‌ایم.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن

در آخرین گزارش مالی Twitter، شاهد کاهش کاربران فعال ماهانه‌ی آن هستیم. اما طبق گفته‌ی این شرکت، استراتژی‌های بلند مدت آن جواب داده و توانسته‌ در این دوره‌ی مالی، با توجه افزایش میزان کاربران «روزانه»، به موفقیت‌های مالی دست یابد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن

گوگل به طور رسمی از شیوه‌ی رمزنگاری جدیدی پرده برداشت که به منظور حفاظت از داده‌های دستگاه‌های با قدرت پردازنده‌ی ضعیف بهینه‌سازی شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ بهمن

Slack اعلام کرد، این اپِ ارتباطی فضای کار که فعالیتش را به عنوان راهی برای ارتباط بین گیمرها آغاز کرد، هم اکنون ۱۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد. تعداد کاربران فعال روزانه‌ی آن در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ترتیب ۴ و ۸ میلیون کاربر بودند.

ادامه مطلب