کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

درآمدهای AMD در سه ماهه‌ی چهارم مطابق با انتظارات بود، اما فروش آن کمی افت داشت، و چشم‌انداز این شرکت کمتر از تخمین‌ها ارائه شد. مقصر اصلی برای این دیدگاه، اتمام موج GPUی مرتبط با بلاکچین، موجودی بیش از حد، و فروش گرافیک‌های کم عنوان بوده‌اند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

به گزارش Recode، سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای در سطح خوبی برای مذاکره‌ی خرید استارتاپ شبکه‌ی پادکست Gimlet Media قرار دارد. اگر این معامله انجام شود، فرصت‌های بیشتر و بهتری را به این سرویس استریم موسیقی می‌دهد که به دنبال ارائه‌ی خدماتی فراتر از موسیقی است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

به گزارش آی‌تی‌من، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به لزوم تحقق ارتباطی فراگیر برای تمام مشتریان گفت: با توجه به اهمیت استفاده از تکنولوژی فیبر نوری و اتصال فیبر نوری به اماکن، امکان ثبت‌نام یکپارچه و متمرکز فیبر نوری از ۱۲ بهمن‌ماه فراهم‌ شده است و کلیه متقاضیان پس از ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز، با دریافت پیامک از روند واگذاری سرویس مطلع می‌شوند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

گروهی از کاربران در فضای مجازی درباره اختلال شبکه اجتماعی اینستاگرم و کندی ارسال و دریافت پیام در بخش Direct این شبکه‌ اجتماعی آن نظرات مختلفی را مطرح کرده‌اند.
به دنبال این اختلال‌ها، این گمانه‌زنی از سوی برخی کاربران مطرح می‌شود که قدم‌هایی برای فیلتر شدن این شبکه اجتماعی برداشته شده است. برای نمونه یکی از کاربران در توئیتر خود کند شدن مقطعی اینستاگرم را مشابه به کند شدن تلگرام و وایبر قبل از فیلتر شدن رسمی آن‌ها دانسته است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

مرکز پژوهش‌های مجلس، طرح استفاده از منابع بنگاه‌های دولتی برای توسعه پیام‌رسان‌های داخلی را مغایر با قانون دانست.
به گزارش پیوست طبق ماده ۲۹ اجرای سیاست‌های اصل چهل و چهارم قانون اساسی، بنگاه‌های دولتی باید منابع خود را طبق آنچه در قانون پیش‌بینی‌ شده است، هزینه کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

کمیسیون تلفیق مصوبه کمیسیون صنایع در خصوص آزادسازی فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ که در اختیار سازمان صدا و سیما است را رد کرد.
به گزارش پیوست آزادسازی باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ قرار بود صرف توسعه زیرساخت‌های اینترنتی کشور شود. باندهای فرکانسی جزو منابع ملی به شمار می‌آید که هم‌اکنون باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ در اختیار سازمان صدا و سیما قرار داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

به گزارش مهر، مرتضی براری در حساب کاربری اینستاگرم خود نوشت: امروز در کنار مسئولان و دانشجویان دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه بودم و ساعاتی را به پرسش و پاسخ با دانشجویان اختصاص دادم.
وی گفت: پیشرفت حوزه فضایی کشور مدیون دانشگاه‌ها و مراکز علمی است که از دهه ۶۰ با ورود دانشگاه‌ها به حوزه هوافضا و تربیت نیروی متخصص گام های علمی در این زمینه برداشته شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم افتتاح اولین پارک فناوری توسعه اقتصاد دیجیتال در مشهد اظهار کرد: طی سال های گذشته با استفاده از پول نفت شبکه حمل و نقل در کشور شکل گرفت ولی هیچگاه نتوانستیم خدمت مناسب را به مردم ارائه دهیم.
وی افزود: در همین شرایط یک شرکت خصوصی با تکیه بر فناوری اطلاعات و خلاقیت بدون داشتن یک ماشین همه موانع حمل و نقل را حل می‌کند.

ادامه مطلب