ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۲ بهمن

به گزارش فناوران، در صورت الحاق ماده ۴۰ به لایحه اصلاح و دایمی کردن قانون مدیریت خدمات شهری و تصویب آن، راهبری، هدایت، نظارت و پایش اقدامات مربوط به توسعه دولت الکترونیکی به سازمان اداری و استخدامی واگذار می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۲ بهمن

بررسی طرح «ساماندهی پیام‌رسان‌های داخلی» برای رسیدگی بیشتر و رفع ایرادات از کمیسیون فرهنگی مجلس به مرکز پژوهش‌ها سپرده شد.
به گزارش پیوست واگذاری بررسی این طرح از کمیسیون فرهنگی مجلس به مرکز پژوهش‌های مجلس دیروز طبق ماده ۱۴۲ آیین‌نامه داخلی به رای نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی گذاشته شد و به تصویب رسید و برای بررسی بیشتر به این مرکز ارسال می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۲ بهمن

نشستی به منظور بررسی مطالبات فعالان حوزه‌ی فناوری اطلاعات از دفتر برق و الكترونيك وزارت صمت با حضور فعالان حوزه فناوری اطلاعات، معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق بازرگانی و مديركل دفتر صنايع برق الكترونيك وزارت صمت در كميسيون ICT اتاق بازرگاني ايران برگزار شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۲ بهمن

در حالیکه با حذف قبوض کاغذی، صرفه‌جویی بسیار زیادی در وقت و هزینه و هم‌چنین کمک بسیاری به اجرای مکاتبات اداری می‌شود، به نظر می‌رسد هم‌اکنون نزدیک به ۹۹ درصد از تمام قبض‌های تلفن ثابت در سراسر ایران به‌صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود.
به گزارش ایسنا، دولت الکترونیکی خدمتی است که اگر از مرحله‌ شعار به عمل برسد، به واسطه‌ آن می‌توان در کنار صرفه‌جویی ۳۳۰ میلیارد تومانی اتصال کارت سوخت به کارت بانکی، ۱۴۴۰ میلیارد تومان در هزینه‌ قبوض صرفه‌جویی کرد و این موارد شاید ابتدایی‌ترین بهره‌برداری‌ها از هوشمندسازی فرآیندهای دولتی باشند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۲ بهمن

Dropbox اعلام کرد تمایل به خرید استارتاپ HelloSign دارد، شرکتی که خدمات امضای الکترونیکی و گردش کار اسناد را ارائه می‌دهد. Dropbox برای این خرید مبلغ ۲۳۰ میلیون دلار می پردازد.
Quentin Clark از مسئولین Dropbox، خرید HelloSign را چیزی بیش از یک عملکرد امضای الکترونیکی تکمیلی به سرویس Dropbox می‌بیند. به عقیده‌ی وی، قابلیت‌های گردش کاری که HelloSign در سال ۲۰۱۷ اضافه کرد، در این خرید عامل اساسی بود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۲ بهمن

ناوگان معروف حمل آمازون تاکنون چیزهای زیادی را تحویل داده است. پس از راه‌اندازی Prime Air در سال ۲۰۱۶ با ۴۰ جت، این شرکت حالا ظاهرا نام آن را به "Amazon Air" تغییر داده و ۱۰ بوئینگ حمل بار مدل 300-767 به آن اضافه کرده است. این شرکت اعلام کرد، Amazon Air هم اکنون در بیش از ۲۰ دروازه‌ی ورودی فرودگاه‌های مختلف پرواز می‌کند و حمل و نقل دو روزه را تقریبا در هر نقطه از ایالات متحده ممکن می‌سازد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۲ بهمن

سامسونگ انتشار One UI، جدیدترین نسخه از رابط کاربری موبایلش را در ایالات متحده آغاز کرد. روز سه‌شنبه، Xfinity Mobile به‌روزرسانی رابط کاربری One UI را برای موبایل‌های Galaxy S9 و S9 Plus اعلام کرد. سخنگوی سامسونگ اعلام کرد، این به‌روزرسانی از طریق اپراتورهایی دیگر در روزها و هفته‌های آینده بر روی مدل‌های Galaxy S9 ،S9 Plus و Note 9 در دسترس قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۲ بهمن

به گزارش فارس، بررسی وضعیت سطح آب دریاچه ارومیه، دریاچه‌های طشت و بختگان و سطح آب هامون‌های سیستان از سال ۱۳۵۵ تاکنون تنها برخی از کاربردهای فناوری فضایی در حوزه مدیریت منابع است.
۲۲ مارس برابر با ۲ فروردین، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی آب نام‌گذاری شده است. در کنفرانسی که با حضور متخصصین در سال ۱۹۹۲ در ریو برزیل برگزار شد، از تمامی کشورها خواسته شد تا در راستای اجرای بیانیه ۲۱ سازمان ملل، این روز را به عنوان روز ترویج و آگاه‌سازی مردم در مورد آب اختصاص داده و از طریق پخش و اشاعه نشریات و برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌ها در گرامی‌داشت آن بکوشند. به اعتقاد اعضای حاضر در این کنفرانس، روز جهانی آب "روز توجه عموم مردم به مسائل حیاتی آب " است.

ادامه مطلب