اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن

اسپاتیفای آماده می‌شود قابلیت مسدود کردن را به برنامه‌اش اضافه کند، در این صورت کاربران می‌توانند هنرمندانی را که مایل به شنیدن کارهای آن‌ها نیستند را mute کنند. هم اکنون اسپاتیفای ویژگی "don’t play this artist" را در جدیدترین اپ iOS خود آزمایش می‌کند. این ویژگی به آسانی به کاربر اجازه‌ی مسدود کردن هر نوع اجرایی را از هنرمند انتخاب شده می‌دهد، بنابراین آهنگ‌های این هنرمند از کتابخانه، لیست پخش، جدول برترین‌ها، و حتی ایستگاه‌های رادیویی پخش نمی‌شوند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر از افزایش حداکثر سرعت اینترنت خانگی از ۱۶ مگابیت به حداقل ۷۰ مگابیت در شهر دزفول خبر داد و گفت: حس خوبی است که تجربه حداکثر سرعت اینترنت خانگی از ۱۶ مگابیت به حداقل ۷۰ مگابیت افزایش پیدا کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در دیدار با جوانان و دانشگاهیان فیروزکوه در فرهنگسرای آفرینش طی سخنانی گفت: فیروزکوه با داشتن ۵ هزار دانش آموز می بایست در راستای گسترش پژوهش فعال‌تر ورود کند.
وی گفت: فیروزکوه نیازمند مکان دولتی مناسبی در زمینه تحقیقات فیزیک، شیمی و زیست شناسی است، تا دانش آموزان بتوانند، تحقیقات خود را در زمینه این علوم انجام دهند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن

به گزارش ایلنا، وحید یزدانیان رییس دانشکده پست و مخابرات در گفتگو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مراحل اجرای تفاهم‌نامه آموزش سربازان بین ستاد مشترک نیروهای مسلح و وزارت ارتباطات، گفت: سالانه در حدود ۵۰۰ هزار نفر دوره سربازی را طی می‌کنند که این تفاهم‌نامه می‌تواند برای ارتقای مهارت سربازان در این دوران اهمیت بسیاری داشته باشد.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه آموزش سربازان در اسفند ماه سال گذشته، افزود: در نخستین قدم برای اجرای این تفاهم نامه ۱۴ سرفصل مهارتی حوزه ICT با ویژگی سرعت جذب در بازار توسط صاحبنظران و کارشناسان این حوزه تهیه و تدوین شد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن

به گزارش مهر به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، نمایشگاه ArianaICT با مجوز وزارت تجارت و صنایع افغانستان، ۲۷ تا ۳۰ فروردین ماه ۹۸ با مشارکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در شهر کابل برگزار می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۰ بهمن

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محمدامین سهرابی از برگزیدگان چهارمین دوره جایزه نوآوری و تحقیقات اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها (UIC) و مجری طرح «اپلیکیشن مسیریابی در ایستگاه‌های راه‌آهن‌» گفت: معمولا افراد در اماکن شلوغ و بزرگ نمی‌توانند مسیر خود را ادامه دهند بنابراین طراحی سیستمی برای هدایت این افراد بسیار ضروری است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ بهمن

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، پیاده‌سازی و توسعه اینترنت اشیا یکی از برنامه‌های راهبردی وزارت ارتباطات است که طرح‌های کلانی را در این زمینه در دستور کار دارد و البته تحقق آن یقینا نیازمند فعال شدن تمام بازیگران این عرصه از جمله اپراتورها، بخش خصوصی، بخش های تولیدی، صنایع و محققان است.
اینترنت اشیا (Internet of Things) که به اختصار IOT شناخته می‌شود مبحث جدید و ناآشنایی نیست، چون اولین نمونه استفاده از این تکنولوژی در تولید و رونمایی از توستر متصل به اینترنت توسط یک کمپانی طی یک کنفرانس در سال ۱۹۸۹ به کار گرفته شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۹ بهمن

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، وحید یزدانیان با اشاره به تفاهم نامه وزارت ارتباطات و ستاد کل نیروهای مسلح از آماده شدن ۱۵۰ مربی ماهر برای آموزش سربازان نیروهای مسلح خبر داد و درباره مراحل اجرای این تفاهم نامه، گفت: سالانه درحدود ۵۰۰ هزار نفر دوره سربازی را طی می‌کنند که این تفاهم نامه می‌تواند برای ارتقای مهارت سربازان در این دوران اهمیت بسیاری داشته باشد.

ادامه مطلب